Hemma igen och börjar med ett träningspass

Japp, i natt kom vi hem. Borta bra men hemma bäst (?)... Har verkligen haft det grymt bra. Efter en seg morgon så var det bara att dra iväg till gymmet. Har ändå tränat rätt bra när jag varit borta. Det blev: vila, rygg+axlar, bröst+biceps+triceps+mage, vila, rygg+axlar, bröst+fram- och baksida lår+mage, vila. Rätt bra vecka med andra ord... och en fin avslutning på den idag med bröst, ben och axlar. Imorn drar mitt nya träningsschema igång och jag känner mig riktigt peppad. Dagens pass fick bli beroende på vad som kommer nästa vecka.

Det var riktigt kul att träna på mitt gym, men jag saknade den höga musiken från fitness cluben på hotellet. De spelar verkligen jättelågt på Sats, trots att man ber dem höja... Det blev ett bra pass i alla fall. Bänkpressen kändes grym. Jag har verkligen blivit bra på den på sistonde. Fått in en finfin teknik som gör att jag är rätt säker och stark. Riktigt kul! Sved så bra i bröstmusklerna efter två bröstövningar... Ben är det som vi har tränat sämst under veckan så fick bli lite av det idag också. Djuuuupa knäböj och jag testade även på lite frontböj som jag ska börja köra nästa vecka. Avslutade med några axelövningar som verkligen tog bra. Bra pass helst enkelt... Inte nått särskilt men helt okej. Ett pass i mängden, men man behöver rätt många såna för att lyckas få till de där helt otroligt grymma passen också...

By the way så var jag tyngre än nånsin när jag vägde mig innan träningen... 78,5 kg. Helt galet känns det. Jag känner mig som en heffaklump. Imorn börjar dieten som tur är.

Motion: Styrketräning Bröst, ben, axlar: 4 x bänkpress 60-60-60-50 kg, 3 x flyes i CC, 3 x knäböj 60 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x benspark 70-70-50 kg, 3 x hantelpress 16 kg, 3 x sidolyft med hantlar 10 kg, 3 x framåtlyft med hantlar 10 kg


Kommentarer
Postat av: Petra

Oj! har det redan gått 1 vecka.

Bra kört på semestern.

Ja frontböj gillar jag förutom att jag får så ont i armarna där stången ligger å så får man eller jag iallafall STORA blåmärken ;) Men annars är det bra ;) hi hi hi



Ha en bra kväll!!!

2011-07-24 @ 17:28:17
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Västgötskan

78,5 kg...?? Vad har du gömt dessa kilo?! Du ser ju fortfarande riktigt "fit" ut på bilderna!

2011-07-24 @ 21:13:16
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Petra

Välkommen hem! :-)

2011-07-25 @ 00:02:50
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: Tezz

Kommer du skriva och berätta hur din diet och träningsupplägg kommer se ut?

2011-07-25 @ 07:28:17
Postat av: Pernilla

Välkommen hem till Sverige! Tycker du ser vältränad och snygg ut. Men jag förstår känslan. Personligen ligger jag ett antal kg över min trivselvikt och känner mig som en flåsande degklump emellanåt. Spännande med dieten! Lycka till! =)

2011-07-25 @ 10:03:31
URL: http://fitnesspuman.blogspot.com
Postat av: Matilda

Välkommen hem! Bra kört på semestern :) Lycka till med dietstarten :)



Ha en bra dag!

2011-07-25 @ 11:39:49
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0