Poop!

Jag är sjuk... kände ju av halsen redan lite i onsdags, men när jag vaknade i toprsdags var det kört. Riktigt ont i halsen och ett huvud som böll på sprängas birt.... dessutom sjukt trött, varm och ömklig. Poop, poop, poop! Jag som hade en så strålande plan... träna hela veckan, ge järnet det sista på uppbyggnaden och sen kunna känna att man har en vilovecka som gör nån nytta... Igår blev det som ni kanske förstår ingen träning... idag blir det inte heller nån träning... Just nu är jag iof på jobbet men det är mest för att avsluta saker, sätta mailen på autoreply och såna saker. Jag har jobbat hemifrån hela veckan i och med att vi är så få personer på kontoret just nu så det känns lilte knepigt att vara här. Dock hoppas jag på att kunna gå hem så fort som möjligt och det borde inte vara några problem. 

Jag ångrar inte att jag tränade i onsdags trots att jag hade lite ont i halsen. När man känner sig lite småkrasslig tycker jag faktiskt att det är det bästa att träna ändå... Då kan två saker hända. Antingen så blir du sjuk direkt och får det "överstökat" eller så försvinner sjukan. Man kan alltså bara vinna på det i mina ögon... sen beror det iof på exakt hur krasslig man känner sig också. Man ska inte träna när man är sjuk!

Idag blir det som sagt ingen träning heller, men jag hoppas att jag blir frisk nog för att hinna klämma in ett mastodontpass imorgon innan vi åker vidare till Turkiet... Nej, nu ska jag uthärda någon/några timmar till innan det blir semester på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Annelise

Hej Johanna, usch då; så då blev du sjuk endå, tråkigt!! Här i St.Holm tycker jag det är mkt. host och snuffing på tunellbanan och bussen, så det är nu endel bakterier som surrar, och det är säkert ett sommarfenomen med värme och air-condition och allt det... vi som tränar så mycket är ju extra utsatt för dessa bakterier/ virus då kroppen är lite nertränad typ kontinuerligt, fast mera eller mindre off course. Sjäklv känner jag hur jätteviktigt maten är, att man verkligen har näring att gå på i kroppen.

KRYA PÅ DIG massor massor!!!

Jag håller tummarna att du ska bli frisk snabbt och att du får ditt mastodona pass innan du åter till Tyrkiet!:)

2011-07-15 @ 08:22:56
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/
Postat av: sandra

känner igen dedär me att bli sjuk när man är grymt laddad :-(, skit är de! jag brukar försöka se de som ett tillfälle att verkligen längta tills de är över och känna lugnet.

Nu har jag iallafall kommit mig ur min halsfluss och ska ut på en löprunda när sambon klivit upp å tagit barna.

Ha en härlig vecka i Turkiet! Själv ska jag till Rhodos i slutet av augusti, bara jag å brorsans tjej.....sååå skönt, vi ska bara flyta i havet å sola(så mycket matnjutning blir det nog inte då hon har startat sin diet inför en tävling.

Ha de bra

/sandra

2011-07-15 @ 09:30:56
URL: http://halsalivogladje.blogspot.com
Postat av: Petra

NÄäääää usch. Baciller vill vi inte ha. De får komma tidigast den 4dec ;)



Krya på dig!!! Och ha en underbar semester :)



Kram

2011-07-15 @ 20:32:18
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0