+ 10 kg

Jajamensan, idag ökade jag vikterna i både utfallen och knäböjen. Jag vet att det kanske inte är några imponerande vikter för andra, men för mig är de monstervikter. Och dessutom så kändes det bra på dem också vilket verkligen inte händer ofta! Ufallen kändes verkligen jättetunga första setet för där har jag aldrig ens varit uppe på den vikten innan, men sen kändes det bättre. Brände fint i rumpan. Knäböjen kändes också bra. Där har jag kört på 60 kg någon enstaka gång innan, men idag kändes det nog bättre än nånsin. Jag hade bra kontroll och kunde trycka på bra. 3x10 blev det på båda. Målet är att komma ner på 3x6-8 men det kanske blir nästa gång om jag törs höja då. Resten av passet gick också bra men jag var rätt mör i baksida lår när jag skulle på lårcurlen så det blev låga vikter där, men det kändes bra. Bra tog även bensparken som jag har lagt till extra till mina benpass för att få med lite mer framsida. Eller egentligen kändes allting bra och benen var lagomt spagettiga när jag skulle gå ner för den långa trappan från gymmet när jag skulle hem. Kameran fick också följa med så jag uppdaterar med en bild när jag kommer hem ikväll!

Det blev ett bra benpass men tyvärr är jag helt paj i ryggen nu. Det kändes bra under passet men redan när jag kom hem började det "onda". Det gör inte ont hela tiden, men om jag inte har ryggen i perfekt upprätt position så hugger det till nått fruktansvärt på vänster sida i svanken. Det gör så ont att jag blir totalt kraftlös när det händer (sker rätt ofta). Inte roligt alls. Idag är det riktigt illa. Jag hoppas det går över snart... Fick väldigt lite efter förra veckans benpass och det satt i tills igår... Hoppas det försvinner snabbare den här gången, men det är ju tusen gånger värre så det är kanske inte så troligt. =(

Motion: Styrketräning Ben: 3 x utfall i smithmaskin 60 kg, 3 x knäböj 60 kg, 3 x masklyft 50 kg, 3 x liggande lårcurl 40 kg, 3 x vadpress i benpressen 120 kg, 3 x stående vadpress 124 kg, 3 x benspark 55-60-60 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

inge kul när det blir så.. hoppas att det försvinner fort ändå! Bra jobbat med vikterna! :)

2011-06-21 @ 12:07:12
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: victoria

Ska det stå masklyft? :P



Du är ju hur stark som helst i benpressen (drygt 300 kg väl?) så du kommer nog öka snabbt i benböj också.



Tror du att du får ont i ryggen av att du svankar för mycket eller inte håller ryggen rätt i t.ex. benböj?

Du kanske ska testa frontböj istället och verkligen tänka på hållningen och öka vikterna sakta. Inte kul att ha ont och verkligen inte kul om skadan blir värre!

2011-06-21 @ 14:01:03
Postat av: Johanna

Victoria: Benpressen har alltid funkat bra, iaf om jag inte går så jättedjupt. Knäböj har aldrig funkat så bra egentligen. Försöker tänka på tekniken och har även de som kollar mig, men den kan säkert förbättras ändå. Nu försöker jag öva in mig i en bra metod.

2011-06-21 @ 14:26:03
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ökningar gillar vi massor :)

2011-06-22 @ 22:56:36
URL: http://nattis.kroppsnytt.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0