Klädkoden på gymmet...

Jag har helt och hållet glömt bort att ta upp en grej här i bloggen... en för mig mycket viktig grej, eller åtminstonde sjukt störande. Igår när jag och min älskling var och tränade så var det en tjej som tränade utan linne... alltså endast i tajts och sport-BH. Sånt tycker jag är väldigt störande. Man behåller kläderna på när man är på gymmet. Punkt slut! Linne och byxor som inte är för korta, mindre än så ska man inte ha på sig av respekt för sina medtränande. Både för killar och tjejer och som sagt både överkropp och underkropp! Det är sjukt störigt när nån springer runt halvnaken för man kan inte riktigt koncentrera sig. Jag vill inte se saker som guppar, hoppar, veckar och dallrar oavsett hur vältränad eller otränad en person är. Jag var på väg att gå och säga till henne eller gympersonalen flera gånger men tillslut gick hon. Hon var inte diskret heller utan sprang runt över hela gymmet som en vettvilling och tog onödigt mycket plats (irriterande även om hon behållt kläderna på). Och om hon nu var så varm att hon var tvungen att ta av sig linnet så kanske hon hade kunnat tänkt på att inte ta på sig långbyxor istället?!?! Störigt, störigt, störigt!

Vad tycker du om klädkoden på gymmet?


Kommentarer
Postat av: emma s

Hahaha! :p bra beskrivet, jag håller med dig! Har även tänkt på en kategori överbyggda herrar, galet vältränade män som skulle passa på omslaget av BODY vilken dag som helst som insisterar på att gå runt i minimala linnen som är som trådar på kroppen! Är inte bara störigt men det är framförallt fusk! De har linne, men ändå inte :s

2011-06-14 @ 20:19:22
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Satu

Jag orkar faktiskt inte störa mig på andra människor på gymmet. Det är väl upp till var och en hur man vill klä sig :) Skönt ska det vara enligt mig iallafall! Förra sommaren var det riktigt varmt en dag och ACn på gymmet var INTE på topp, jag körde i endast sport-bh och tights då. Jätteskönt och luftigt tyckte jag! ;-P

2011-06-14 @ 20:33:50
URL: http://satumustonen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Satu: Jag tycker det är upp till var och en hur de klär sig hemma. Är man ute bland folk får man ändå följa de "regler" som finns tycker jag. Sen kan det ju finnas undantagsfall också man i det stora hela tycker jag att man ska behålla kläderna på.

2011-06-14 @ 20:45:59
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma: Fin beskrivning där av linnena... Tycker inte att de är snygga men de har ändå kläder på sig. Snarare en fråga om dålig smak/stil än ohyfs! ;)

2011-06-14 @ 20:47:46
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Mjaaa, jag vet inte riktigt om jag tycker det räknas som kläder när man ser bröstvårtorna... :o

2011-06-14 @ 21:24:23
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Haha är bara tvungen att kommentera detta.



En vettig sportbh avslöjar ju absolut inget. Enda den visar är mer mage. Att tro att bröst blir osynliga av ett linne är ju lite fel, men visst blir konturerna liiiite mer synliga. Nu finns det visserligen olika typer av sportbhn och på dig låter det som hon hade den i tunnaste och minsta laget.



Om du tycker att sportbh avslöjar för mycket hoppas jag du tycker det samma gäller för löpartights som i stort sett 90% av alla tjejer går runt med på gym. Jag vill inte se fasta sexiga ben och rumpor när dem går runt eller lutar sig fram för att ta upp vikter. Enligt mig mycket mer "avslöjande" än en sportbh... ;)



Vad tycker ni är skillnaden mellan det?



2011-06-14 @ 21:56:15
Postat av: Johanna

Vas: Nu menade jag iof inte brösten över huvudtaget för där håller jag faktiskt med dig. SportBHn täcker oftast lika mycket som ett linne. Jag tänkte på mage/rygg, ja hud helt enkelt och man visar betydligt mer hud utan linne. Löpartights tycker jag är okej då de täcker huden... fast att ha halvgenomskinliga såna som en hel del verkar ha tycker jag inte är någon hit! annars har jag också tänkt på det där med tightsen. Många har betydligt mer avslöjande kläder på gymmet än de någonsin skulle ta på sig utanför gymmet med tanke på att tightsen verkligen inte döljer nått.

2011-06-14 @ 22:13:20
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Josefine

Visst, man uppmärksammar genast folk som klär sig lite avvikande på gymmet. T ex i sport topp men att det skulle vara så distraherande att man inte kan koncentrera sig på sin egen träning var kanske att ta i. Då är det nog inte bruden med brösten i vädret som är problemet;)

2011-06-15 @ 12:05:58
Postat av: Västgötskan

Tja, vad tycker jag...? Egentligen brukar jag inte störa mig så mycket på kläder (eller bristen av) mer än att det GENERELLT sett råder kläd-mode-hysteri på gymmen! Ingen människa tycks "våga" komma dit i vanliga shorts och t-shirt. (Hemska värld...) :-P



Stör mig nog mer på personligheter (av den art du beskriver att damen i fråga var).

2011-06-15 @ 12:28:29
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Johanna

Josefin: Kanske det! =)

Västgötskan: På mitt gym är det faktiskt en hel del som kommer i shorts och t-shirt... Fast överlag så är det nog mest folk som vill ha fina träningskläder. Huvudsaken det är funktionellt tycker jag, men det får gärna vara lite fint också.

2011-06-15 @ 12:55:42
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: t.

varför är de fel att springa runt som en vettvilig, grymt med målmedvetna människor, suger ju när någon tar upp powerracket i 2 h

2011-06-16 @ 19:03:04
Postat av: Johanna

T: jag gillar också folk som tränar målmedvetet. Att springa runt som en vettvilling och ta mycket plats räknar jag däremot som motsatsen till målmedvetet.

2011-06-16 @ 21:01:20
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofi

Ärligt talat, är det inte lite fånigt att störa sig så mycket på någons kläder så att man inte kan koncentrera sig på träning?

2011-06-16 @ 22:31:01
Postat av: Johanna

Ann-Sofi: Okej, det där med att inte kunna koncentrera sig på sin träning kanske var lite av en överdrift... men det var ett stort störningsmoment i alla fall!

2011-06-17 @ 09:12:57
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Barfota är inte okej i min bok. Mest för att det känns lite sunkigt och "svettigt". Inget fan av fötter direkt... :/

2011-06-18 @ 08:36:24
URL: http://Supershero.shapemeup.se
Postat av: Johanna

Superhero: jag håller med dig! =)

2011-06-18 @ 08:48:45
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0