Lite av allting...

Idag var det dax för ett mixat pass, dvs lite av allting. Eller i alla fall bröst, axlar, mage, fram- och baksida lår, men jag ar bara tvungen att känna lite lätt på rodden med stång från igår också för att få in tekniken och jag tycker att det kändes betydligt bättre idag så nu är jag redo för nästa ryggpass. Träningen idag gick bra. Riktigt kul att köra lite allt möjligt. Man blir trött, men ändå inte för det går ju över så snabbt när man börjar träna nått annat. Började med flyes i cablecrossen och de kändes riktigt ordentligt vill jag lova, särkskilt eftersom jag har rejäl träningsvärk sen torsdagens bröstpass. Kändes väldigt bra. Hantelpressen däremot ar jag väldigt svag i. Trodde att jag lätt skulle kunna köra på 17 kg men det kändes lite för tungt för dagen så fick växla ner lite till de två sista seten. Fick dock en rätt bra känsla så lika glad är jag för det. Det är ju trots allt inte vikterna som är det viktigaste. I magmaskinen lastade jag på med mycket mer vikter än jag brukar ha kört. 45 kg, tror jag som ma kört på 35 innan... men det kändes bra. Jag fick inte den där svidande känslan som man kan få när man kör många repetitioner men kände absolut att jag ble rejält trött. Gjorde också några försök på plankan, men där är det ryggen som ger upp/smärtar först av allt så kan väl inte säga att det ar någon superövning. Sen bra avslutning ben två lårövningar... ja... Det var allt... kameran hängde med också så det blev nån liten film och några bilder...

Motion: Mixad styrketräning: 3 x flyes i CC, 3 x hantelpress 17-15-15 kg, 3 x magmaskin 45 kg, 3 x plankan, 3 x benspark 60 kg, 3 x liggande lårcurl 50-50-45 kg


Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Men det är väl inte konstigt att ryggen ger sig först? Tanken med plankan är ju att hela bålen ska tränas upp så att magmusklerna "stödjer"/avbelastar ryggen när man väl kommit in bra i övningen?

Eller har jag missuppfattat det?

2011-06-18 @ 20:51:39
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Johanna

Västgötskan: Du har fattat det rätt... fast jag kommer aldrig in bra i övningen utan jag får ont (inte bra smärta) i ryggen först innan jag hinner komma in i övningen.

2011-06-18 @ 20:55:36
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul med film :D

2011-06-19 @ 19:07:26
URL: http://emelieullberg.blogspot.se
Postat av: Västgötskan

Aha, då förstår jag.

Det lät mindre kul förstås... :-(

2011-06-19 @ 21:29:45
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0