... och visst gick det!

Det gick till och med lite bättre än väntat. En repetition på 65 kg gick ju hur bra som helst, två gick också hur bra som helst, tre gick inte men nästan. Grymt bra ju! Jag blev jätteglad. Tänkte testa på ytterligare en maxning direkt därpå på 67,5 kg, men John övertalade mig att ta 70 när jag ändå höll på. Det gick inte tyvärr, men var riktigt nära. Hade jag inte kört på 65 innan så hade det nog gått... japp, definitivt nått att testa nästa gång. 70 kg kändes inte omöjligt. Efter maxningsförsöken så började den riktiga träningen och även den gick riktigt bra. Höjde vikten på hantelflyesen. Kände verkligen att jag blev vääääldigt slut i bröstmusklerna av övningarna vilket är precis vad jag vill. Bröst är nämligen en av mina svagare muskelgrupper som behöver växa. Jag tror jag fick till ett nytt rekord på biceps också. Höjde till 29,5 kg i skistångscurlen. Är inte riktigt säker men jag tror inte att jag har kört det innan, eller åtminstonde inte på alla tre set. Det kändes bra idag. Enda övningen som var sådär var väl hantelcurlen för då kändes det som jag var så trött redan att jag inte fick nån vidare känsla... hur som helst var det ett grymt pass och jag är jättenöjd och glad!

Motion: Styrketräning Bröst & Biceps: 5 x bänkpress 65-70-60-55-50 kg, 3 x hantelflyes 11 kg, 3 x hantelpress 19 kg, 3 x flyes i cc, 3 x skivstångcurl 29,5 kg, 3 x scottcurl 28-25,5-23 kg, 3 x hantelcurl 13 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Grymt jobbat! Ses imorn! :D

2011-06-30 @ 22:58:07
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Västgötskan

Klart du tar 70 kg nästa gång. Grymt! :-)

2011-07-01 @ 10:16:29
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0