Ytterligare 10 kg till!

Jajamensan! Idag satte vi på ytterligare 10 kg på stången när det vad dax för knäböjen och det gick ju finfint det också. Inga större problem. Nästa gång testar vi 80 kg! Det här går ju galant (om man bortser från ryggontet efteråt)! Utfallen blev dock kvar på samma vikt som sist. De känns lite knepiga tycker jag. jag är osäker på hur lång jag ska gå ner, hur jag ska stå och de känns inte helt 100 procentiga så därför vill jag inte prova att köra tyngre heller. De känns dock fint i rumpan! Samma sak med marklyften. Är lite osäker på om jag gör rätt men ska läsa på lite inför nästa pass. Var tvungen att ta till dragremmar för att orka hålla stången idag och det var rätt skönt att slippa koncentrera sig på greppet. Annars gick resten av passet bra. Jag var trött i baksidan när jag skulle köra lårcurlen så blev inga hisnande vikter där, men bra känsla. Blev trött i fötterna när jag körde vader så fick sänka vikten på slutet, men tror ändå att jag fick ut det mesta. Det kändes som ett bra träningspass! Nu är jag riktigt sugen på nästa benpass för att ta de där 80 kg.. =)

Motion: Styrketräning Ben: 3 x utfall i smithmaskin 60 kg, 3 x knäböj 70 kg, 3 x marklyft 50 kg, 3 x liggande lårcurl 40-35-35 kg, 3 x benspark 65 kg, 3 x vadpress i benpressen 120 kg, 3 x stående vadpress 124-97-97 kg

Kommentarer
Postat av: Annie

Härlig känsla varje gång man kan lägga på lite extra vikt :D

2011-06-28 @ 21:06:17
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0