Bra start på träningsveckan...

Det blev ett lååååångt träningspass idag. Första halvan mådde jag dessutom illa... Det är ingen höjdare att mosa i sig 3 ägg, PWO och BCAA utan någon längre tid emellan och sen raskt gå till gymet... Slår aldrig fel med illamåendet då... men som tur var gick det över och jag kunde köra många övningar. Började med att mosa axlarna med hantelpress. Tycker det är en jättebra första övning och jag börjar nästan alltid mina axelpass med den. Några tunga set och några lättare blir perfekt! Hantelpress och sidolyft med hantlar är mina två favoritövningar som jag nästan alltid har med, sen brukar jag variera de andra övningarna lite då och då. Jag köde som sagt extra många övningar idag, eller en extra. Det blev ett riktigt bra pass. Till och med magövningen gick bra. Fin kontakt... och cardion efteråt kändes rätt bra den också. Lagom intensitet. Bra träningsmåndag helt enkelt! =)

Motion: Promenad 70 min, Crosstrainer 30 min
Styrketräning Axlar: 6 x hantelpress 17-17-15-15-13-13 kg, 4 x sidolyft med hantlar 9-9-9-6 kg, 3 x upprätt rodd 15 kg, 3 x stående skivstångspress 24,5 kg, 3 x framåtlyft med skivstång 12-9,5-9,5 kg, 3 x baksideflyes mad hantel 6 kg, 3 x baksideflyes i CC, 6 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Petra

Hantelpress börjar jag också alltid med. Kör du i maskin, skivstång el hantlar? Jag försöker variera mig. Tyvärr har jag tappat massor med styrka i just axlarna under graviditeten men nu försöker jag prioritera dem en tid framöver.



Vad duktig du är med din träning Johanna! Keep up That Good Work.

2011-03-21 @ 21:33:52
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: Johanna

Petra: Hantelpress kör jag så klart med hantlar, därav namnet! ;) Jag kör även andra pressar lite då och då... Tråkigt att tappa i styrka, men förhoppningsvis är du snart tillbaka där du var innan graviditeten. Lycka till!

2011-03-22 @ 08:20:50
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0