Trött, matt och orkeslös men kan pressa ändå...

Inför dagens benpass kände jag mig trött, matt och totalt orkeslös. Det kändes som att det ar ett under att jag orkade stå upp för jag kände mig så totalt tom på energi. Konstigt nog så klarade jag av att pressa upp 200 kg i 3o reps ändå och 240 kg i 20 reps tre gånger. Ett under rent utsagt. Verkar inte spela någon roll hur trött eller matt jag är så kan jag pressa upp de där vikterna så man kan kanske säga att mitt benpass inte är världens mest utmanande? Jag sänkte mig i alla fall på vissa övningar som t.ex. den horisontella benpressen. Där kände jag mig trött så körde endast på 61 kg (istället för 79) och satte fötterna helt ihop. Tog fint på framsidan i alla fall. Jag tog mig igenom passet utan att dö vilket kändes som en prestation och passet blev väl ändå helt okej trots att jag kände för att gråta en skvätt i början av passet för att jag ar så trött och matt.

Nu sitter jag här och klurar på om jag ska byta dietupplägg och i såna fall hur... mest hur faktiskt... det känns som att jag bara går upp av det upplägget som jag har nu samtidigt som jag är alldeles för trött och matt utan energi (vilket verkar visa sig särskilt vid benträning).

Motion: Promenad 60 min
Styrketräning Ben: 5 x benpress 200-240-240-240-200 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x stående vadpress 124 kg, 3 x horisontell benpress 61 kg, 3 x sittande lårcurl 40 kg, 3 x benspark 45 kg

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Jag undrar om du har den minstaste aning om hur man tränar bort fettet eller vad de nu är, de som sitter brevid bröstet, typ vid armhålan. Om du förstår vad jag menar :)

2011-03-03 @ 21:12:45
Postat av: Ann-Sofi

@Elin- man kan inte punktbränna fett. Kroppen väljer själv var den släpper fettet. Seglivad myt det där :-)

2011-03-04 @ 06:27:06
Postat av: Johanna

Elin: Nej. Enda sättet är att gå ner i fettvikt och hoppas att det försvinner men som Ann-Sofi säger så väljer kroppen själv varifrån den släpper fettet först... Jag har själv en del fett där men det stör mig inte.

2011-03-04 @ 08:19:56
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Elin

okej, de va synd.. haha :D tack för svaret

2011-03-04 @ 11:45:10
Postat av: Nisse

Elin: Träna latissimus dorsi, om du menar den muskeln, då ökar du ryggens bredd och grovlek. När volymen ökar så spänns huden upp. Chins, pull-ups, latsdrag och olika sorters roddar (bl.a. skivstångsrodd) funkar.

2011-03-17 @ 19:47:43

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0