Benen klarade mer träning galant! =)

Vid uppvärmningen i benpressen igår hade jag inte mycket hopp för benpasset. Jag kände mig lite småtrött i benen och dessutom blev jag så frktansvärt trött när jag satte mig i bilen för att åka till gymmet. Sömning... trots att jag druckit Rage innan vilket brukar speeda upp mig. Första halvan av passet så gäspade jag nog mest hela tiden... men men... allt eftersom vikterna blev tyngre så kändes det bättre... Det är knepigt. Jag tycker ofta att det är så just i benpressen. Det kan kännas tungt och ganska dåligt på de låga uppvärmningsviterna (jag brukar stegra uppåt på 3-4 set) men sen när det blir tyngre så känns det bra igen och kraften kommer tillbaka. Det blev i alla fall 6 bra set i benpressen där jag kände lite mer på rumpan och lite mindre på framsida lår än vanligt... De andra övningarna kändes också bra. Jag fick bra kontakt och blev rejält trött. Avslutade i en benpressmaskin där jag körde fokus rumpa. Bra pass som avslutning på träningsveckan! =)

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning ben: 6 x benpress 240-280-300-300-280-240 kg, 4 x stående vadpress 142-142-106-106 km, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40-35-35 kg, 4 x benspark 55-55-55-40 kg, 3 x benpress i maskin 146 kg

Kommentarer
Postat av: Satu

Hello! Jag har en liten fundering... Varför kör du aldrig knäböj? :)

2011-05-15 @ 14:36:16
URL: http://satumustonen.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag känner likadant, blir ofta starkare efter ett bra tags hårdkörning...

Postat av: Johanna

Satu: Jag har haft mycket problem med min rygg och knäböj känns väldigt påfrestande. Jag har kört det i perioder ibland men tycker det känns bättre utan knäböj.

2011-05-16 @ 08:50:10
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0