Hår i ögonen/överallt när man tränar...

Min träningsfrilla... Jag är alltid så här snygg på gymet! =)
Jag förstår mig verkligen inte på folk som tränar med utsläppt hår... kanske om man har kort hår som är svårt att sätta upp men inte folk med långt hår. När jag kollar på bilder i många blogginlägg så händer det nästan oftare att tjejerna har håret utsläppt än att de har uppsatt. Jag blir helt chockad. Varför? Jag skulle aldrig kunna tänka mig att träna med utsläppt hår. Jag tycker oftast att det är störigt att ens träna i hästsvans för att håret hänger och slänger överallt (springer jag och har linne på mig så fastnar det ju mot skuldrorna när jag blir svettig)... Nej, det bästa är att få bort så mycket som möjligt och därför blir det oftast en snut högt upp på huvudet, enligt bilden... högre upp om jag ska ligga ner och köra bänkpress och liknande övningar. Jag kan verkligen inte tänka mig nån bra anledning till att träna med utsläppt hår. Det är ivägen, det är störigt, det ser lite löjligt ut iom att det är så opraktiskt och det hindrar träningen. Punkt slut!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Haha amen! Fast jag kör på hästsvans... :)

2011-05-05 @ 18:05:50
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Nina

Jepp. Fast jag kör nog t.o.m den där höga rufsbullen mer eller mindre jämt. Kanske för att man tränar nästan varje dag iofs...:) Kul för dig att träningen går bra nu!

Postat av: Johanna

Nina: jag med! =)

2011-05-07 @ 11:18:23
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0