Just idag är jag stark... 20 kg stark! =)

En liten idé kläcktes i mitt huvud under eftermiddagen... Jag har ätit mycket på sistonde, jag känner mig rätt pigg, väldigt mätt under eftermiddagen, har passning och hjälp att få upp hantlarna och ett glatt humör... Det kanske var dax att testa på ett par tyngre hantlat en dag som denna... Jajamensan, det var det. 20 kg piece of cake... =D Okej, riktigt så lätt var det kanske inte men jag kände ingen större skillnad jämfört med 19 kgs hantlarna. Jag tror att jag pressade på ungefär lika många som jag brukar, i alla fall i närheten. Wooohooo! Superkul när det går bra... och superkul när jag blir starkare och starkare! =)

Det var faktiskt ett riktigt bra träningspass idag... Förutom nya rekordet så hade jag grymt bra kontakt genom hela passet. Det riktigt sved och smärtade i musklerna, så där härligt som det bara gör när det går riktigt bra. Jag gillar upplägget att börja med några tyngre set och sen köra några lite lättare. Det funkar finfint för mig på axelträningen, ger sån grym pump. Slängde in en extraövning på slutet för jag trodde inte att jag skulle få använda någon cablecross men vips så blev det en ledig och då supersetade jag istället med lyft framåt och en övning för baksidan a axlarna... Smärta kan jag säga! Jag testade även att köra lite tyngre i magmaskinen. Magmaskiner är knepiga för mig. Jag får så väldigt lätt ont i ryggen när jag kör dem om jag inte kör väldigt lätt... idag kändes det däremot bra så jag testade med lite mer vikter på ena övningen. Den andra fick bli lätt med sakta tempo och det sved som bara den. Bra träning helt enkelt. Nu ska jag bara få i mig lite bra mat också! Jag väntar på att ugnen ska göra sin magic på kycklingen...=)

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning Axlar & Mage: 6 x hantelpress 20-20-17-17-15-15 kg, 5 x sidolyft med hantlar 10-10-10-7-7 kg, 4 x militärpress i smithmaskin 36-36-31-31 kg, 3 x upprätt rodd 15 kg, 3 x hantellyft för baksida 6 kg, 3 x baksideflyes i CC i superset med framåtlyft med skivstång 9,5 kg, 4 x magmaskin 35-40-45-35 kg, 4 x magmaskin 36 kg

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har provat ditt koncept med att ta några tyngre set, sen lite lättare. Och även någon extraövning i slutet och det har gett min träning en extra push. :)



Undrar också om du testat periodisk fasta någon gång?

2011-05-16 @ 20:59:01
Postat av: emliscious

gött! du är riktigt riktigt stark i axlarna!!

2011-05-16 @ 21:16:26
URL: http://www.emliscious.blogspot.com
Postat av: emma s

Fan vad tungt, grymt!! :D

2011-05-16 @ 22:22:11
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petra

GRYMT!!!

2011-05-16 @ 23:57:44
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: Västgötskan

Grymt jobbat!

Visst är det härligt när man märker resultat? :-)

2011-05-17 @ 07:49:25
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hanna: Nej det har jag inte... Jag är hungrig nästan jämt så tror inte det vore nått för mig... =)

Västgötskan: Så himla gött! =)

2011-05-17 @ 08:12:57
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0