Så var veckans ryggpass avklarat också...

Jajamensan, det blev ett bra träningspass idag också. Jag lyckades hålla mig från att få kramp i handen i latsdraget genom att köra den övningen först. Den tog ganska bra också kändes det som. V-handtaget kändes dock bättre än stången men där får jag inte kramp i handen lika lätt så kan ta i lite mer där. Jag kunde köra lite tyngre på båda övningarna och sen avslutade jag med ett lättare set. I vanliga fall brukar jag köra varannan lats-övning och varannan roddövning, men idag blev det allt i ett kör. Först bara latsdrag och sen tre roddövningar på raken. Omväxling är bra! Fick bra kontakt i roddöningarna. Sen la jag till en extra övning med väldigt lätta chins. 35 kg hjälpvikt men det suger rejält i musklerna efter ett tag ändå. Fick lite kramp i handen på hantelrodden och chinsen så var tvungen att använda dragremmarna där, annars försöker jag undvika dem så mycket som möjligt nu. Bra träning och jag har redan hunnit fylla på med bra mat också! En bra dag helt enkelt! =)

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Rygg: 4 x latsdrag 56-56-56-42 kg, 4 x latsdrag V-handtag 56-56-56-42 kg, 4 x T-barrodd 20 kg, 3 x maskinrodd 38,5 kg, 3 x hantelrodd 16 kg, 3 x chins med hjälp -35 kg, 6 x ländryggsmaskin 30 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Bra jobbat! :D

2011-05-18 @ 08:20:13
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0