Det går ingen nöd på mig idag...


Idag det älgfilé till middag.
Inte fy skam.
Här hemma pågår nämligen "Projekt Äta ur frysen" sen ett tag tillbaka.
På torsdag ska nämligen en hel älg flytta in här, eller i alla fall en liten oxe.
Jagad, skjuten, styckad och bearbetad av min egen far
(och Ross the killing machine, hunden).
Minst 20 kg älgfärs har jag hört ryktas om, plus alla andra smarriga bitar.
Dax att äta upp det gamla för att göra plats för det nya.

Älgfilé till middag.
Sa jag det?
Nej, det går ingen nöd på mig idag. =)



Kommentarer
Postat av: Maria - lärarstudent & livräddare

Gott!!

Själv håller jag på med projekt "Fylla frysboxen". Lagar dubbel mängd av många middagar för att kunna frysa in till dagar då man inte orkar laga mat + den stundande skidsemestern. :)

2011-11-27 @ 11:07:35
URL: http://mariawinell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0