Promenad, benträning och crosstrainer...


Benpress, tidigare i höstas
Imorse var det premiär på de fodrade tightsen på morgonpromenaden. Lite mysigt! =)

Det var lite blandade känslor när jag gick till gymmet idag, som oftast inför ett benpass. Jag gillar ju benpass för man kan verkligen ta ut sig då, men det tar alltid emot lite innan just för att det är så himla jobbigt. Nu under diet är det dock inte de vanliga tankarna som kommer innan ett benpass utan nu handlar det mer om ifall jag kommer att orka. Det känns lite som en chansning varje gång. När orken egentligen inte finns där så känns det som att jag lika gärna kan ramla ihop med vikterna som att jag kommer lyckas med ett set... Lite läskig känsla det där... men som tur är så har det gått varje gång hittills så då är det bara att tagga till och köra. Sen känns det alltid så himla bra i kroppen efteråt. =)

Idag fick jag till ett väldigt bra pass. Jag valde faktiskt bort knäböjen helt och hållet idag. Det känns som att jag inte haft någon kraft över huvudtaget där när jag är så pass tom i magen. Jag har liksom inget att sätta emot och svårt att hålla stöd på mitten. Istället tar jag ut mig rejält i benpressen. Så sjukt bra. Och idag gick även utfallen i smithmaskinen bra, riktigt bra. Hela passet gick faktiskt jättebra och jag är väldigt nöjd. Sen lyckades jag även köra på med rejält tempo på crosstrainern efteråt, en kvart extra dessutom. Så ja, jag lyckades riktigt bra idag. Näst sista benpasset innan tävlingen avklarat. Nu är jag dock lite öm i mitt ena knä så det känns bra att jag bara ska ta en långpromenad imorn. Imorn är det vila nämligen... men då ska jag iväg på bindväsmassage mitt på dan och sen spana efter lite saker till tävlingen på stan. Mycket småsaker som ska fixas nu så här på slutet.

Motion: Promenad 100 min, Crosstrainer 60 min, Styrka Ben

Kommentarer
Postat av: Emma s

Grymt jobbat!! :D

2011-11-16 @ 12:32:10
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Annelise

Vad grymt bra du har jobbat! Även 15 minuter extra på Cross-trainern, det är ju kalasgrymt!

2011-11-16 @ 17:52:56
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Bra jobbat! Är så avis :D

2011-11-16 @ 18:42:26
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Johanna

Josefin: Tack, men vad är du avundsjuk på?

2011-11-17 @ 12:58:02
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0