Det funkade...

Kände mig inte så där superpeppad när det väl var dax för träning idag... men lite spännande att testa benen, eller benen vet jag ju vad det går för, men knäna. Nu har jag inte ont längre men varje gång jag böjer knät under en viss vinkel så knäpper det liksom till, som om nått lägger sig rätt... så även i övningarna idag... så jag körde lätta vikter istället och med många repetitioner. Det verkar ha gjort susen på gårdagens pass för jag har en väldig träningsvärk i bensida lår... =) Knäböjen var maxdjup och jag blev seg i benen, och rejält flåsig! Körde egentligen bara tre övningar för låren, men med några extra set på bensparken. Där valde jag att inte gå ner hela vägen utan stanna innan "knäppet". Fick finfin kontakt och en rejält svidande känsla. Ben, vader och lite mage på det... sen var det mot crosstrainern... Där tog energin slut. Hade inte alls nån ork... men med lättare motstånd så gick det visst hela vägen i alla fall. Skönt. Jag är glad att jag inte gav upp. Funderade ett tag på om det kanske räckte med 30 min, men icke! Japp, då var man en dag närmre målet då. Räknar man tiden i antal benpass som är kvar är det löjligt få,,,, =)

Motion: Promenad 100 min, Crosstrainer 45 min
Styrketräning Framsida ben, Vader & Mage: 3 x knäböj 40 kg, 3 x utfall i smith 36 kg, 5 x benspark 35 kg, 4 x stående vadpress 106 kg, 3 x situps på boll, 3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Skönt att det känns lite bättre igen.

2011-10-12 @ 12:19:46
URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0