Grym ryggträning, seg cardio...

Okej, jag får erkänna. Jag var inte riktigt så peppad på träningen som jag kanske lät i förra inlägget... eller det var väl mest att jag inte kände att jag hade energi nog. Det var svårt att ta sig iväg helt enkelt. Lika svårt som att ta sig iväg på morgonpromenad imorse. Men jag kom iväg på båda två som tur var. Knepigt. Igår gick det lätt att komma ut på promenaden, men det var den jobbigaste och tyngsta promenaden hittills. Idag var det svårt att komma ut, men väl ute gick det lätt. Hur som helst, jag kom iväg till gymmet och väl där gjorde jag vad jag skulle också. Thumbs up!

Den här veckan är det ju bara nya pass i och med att det är första veckan på nya schemat. Rygg och triceps idag. 20-15-10-10 repetitioner. Något färre ryggövningar och en extra tricepsövning. Började med att testa på chinsen igen och 9 st satt ju klockrent... sen blev resten av den, de som gick enligt schemat, i hjälpmaskinen. Hujedamig vad det kändes. Jag tror faktiskt aldrig att jag har känt så mycket i latsen innan. Det kändes grymt i hjälpmaskinen helt enkelt!!! Hade samma känsla i latsdraget, men handen började krångla där. En rejäl träning av latsen alltså! Mycket nice! Jag fick även till rodden grymt bra. Har verkligen fått till en bra teknik där på sistonde som gör att övningen känns mycket bättre. För ländryggen var det ryggresningar som gällde. Jag är sjukt svad i just ryggresningar så jag kunde inte ens göra så många repetitioner osm jag skulle men ska jag gå på känslan så tror jag att jag fick bra träning i alla fall. =) Sen vände jag på mig och körde tvärt om, "benresningar". Skoj, skoj. Bra ryggträning. Sen ar det dax för triceps. Där har jag ju kört endast 2 övningar väldigt länge och nu var det tre st med 4 set på varje... Stor skillnad. =) men det gick bra med! =)

Cardion däremot gick fruktansvärt segt. Tycker oftast att den första kvarten sätter en stämpel på hur passet ska bli. Idag gick det tungt. Oj vad många gånger jag funderade på att sluta... men samtidigt skulle det kännas så dumt när jag precis skrivit ett helt inlägg om hur jag klarar av 45 min... så det var bara att härda ut idag igen. 30 min på ett lägre motstånd (10) och sen höjde jag till migg vanliga (11) den sista kvarten. Är väldigt nöjd över att jag kunde höja sista stunden. Så allt som allt blev det en mycket bra träningsdag. =)

Motion: Promenad 100 min, Crosstrainer 45 min
Styrketräning Rygg & Triceps: 4 x chins, 4 x latsdrag 40-40-47-47 kg, 4 x rodd 40-40-45-45 kg, 4 x ryggresningar, 3 x omvända ryggresningar, 4 x bänkdips, 4 x kickback 5-5-6-6 kg, 4 x pushdowns

Kommentarer
Postat av: A-S

Jag har följt din blogg ett tag nu och har ofta funderat på en sak. Det känns ganska sällan som att du tycker träningen är skoj? Många inlägg domineras av en ton som går i moll, om du fattar hur jag menar :-) Klart man inte kan tycka det är party ALLA dagar men borde det inte vara fler kul träningar än trista?

Är det inte hemskt tråkigt att lägga så mycket tid och energi på något som du ärligt talat inte verkar tycka om alls? Eller är det så att det ofta blir de negativa sakerna du skriver om?

2011-10-20 @ 21:43:30
Postat av: Annoula

Jag tyckte att du såg supertaggad ut på bilderna :D

2011-10-21 @ 08:46:40
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Christer

Rätt mycket träning för att inte vara peppad :)

2011-10-21 @ 12:56:00
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: Johanna

A-S: Jag tycker träningen är jätterolig, annars skulle jag aldrig hålla på med den. Styrketräningen är nästintill alltid rolig, cardio ser jag som ett komplement som är kul ibland och ibland inte. Just nu har jag väldigt lite energi eftersom jag inte varit riktigt mätt sen i somras och då kanske man inte känner sig supertaggad inför varje pass. Det är nog det som lyser igenom. Sen så går det i perioder. Ibland går träningen grymt bra och då tycker jag att de positiva inläggen sprutar, ibland känns det motigare och då blir det naturligtvis mer negativt.

2011-10-21 @ 14:17:38
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Christer: Mängden träning ska utföras obereonde av hur peppad jag är.

2011-10-21 @ 14:18:46
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Clara

Ramlade över din blogg av en slump och jag måste tacka för en superrolig blogg!!



Är själv lite nyfiken på det här med fitness och se hur man kan "skulptera" kroppen. Tack vare din blogg får jag en smygkik innan jag själv bestämmer mig omd et är något jag ska satsa på.

Följer numera din blogg med stor entusiasm och det ska bli spännande att se hur det går i Luciapokalen - är övertygad om att det går kommer att gå superbra! Lycka till!!

2011-10-21 @ 14:41:42

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0