Mitt nya "jag tror att jag dör"-upplägg

I fredags fick jag göra en kontrollvägning. Trots mindre mat och mer cardio så hade jag inte gått ner nånting sen lördagens vägning trots att jag mått pyton och slitit som ett djur. Därför skickade min coach ett nytt schema till mig. Jag blev bombarderad med massor av cardio. Några längre morgonpass och dessutom alltid 45 min cardio efter styrketräningen, inget av dem lågintensivt. Min första reaktion var "det här går inte, jag orkar inte, jag dör". Jag mailade coachen, bönade och bad om att få slippa undan. Fick tillslut slippa undan, även om jag tror att det var ytterst motvilligt, och fick ett nytt kostupplägg som jag hoppas att jag mår bättre av. Det känns faktiskt redan bättre, men det är ju bara dag två än så länge. 

Efter att ha blivit överöst av energi från lördagens ätardag så kändes dock hela kroppen bättre och mitt huvud började fungera någolunda normalt igen. Nu har jag bestämt mig för att det bara är till att bita i det sura äpplet och köra på. Jag hoppas att min nya kost gör att jag mår bättre och får lite bättre ork, även om det säkert innebär en omställningsperiod först... Igår kändes det bra, idag känns det bra... fråga mig igen på torsdag eller fredag... =) Förutom mina 5 pass styrketräning i veckan så har jag även 9 timmar cardio som ska in varje vecka... totalt alltså ca 14 timmars träning på EN vecka. Imorse gjorde jag den här uppdateringen på Facebook och den stämmer mer än väl:


Kommentarer
Postat av: Sandra

Välkommen till min värld :) Det går skitbra, se till att få den sömn du behöver bara! Go!Go!Go! :)

2011-09-26 @ 12:23:37
URL: http://www.sandrabuder.se
Postat av: Cilla

Haha rolig uppdatering på fb;) Men du, du kommer att fixa det, kör hårt och precis som ovan säger, se till å få tillräckligt med sömn!:) Men, varför skulle det inte räcka med efter-cardio i 20 minuter efter varje styrketräningspass?

2011-09-26 @ 14:55:02
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: Fitnesscoachen

Cilla: För att viktnedgången går för långsamt, då måste man öka på cardion/dra ner på maten för att kicka igång det igen. 45 min är mer än 20, så det ger mer effekt. ;)

2011-09-26 @ 15:27:35
URL: http://fitnesscoachen.com
Postat av: Johanna

Cilla: jag är för fet helt enkelt... ;)

2011-09-26 @ 17:19:09
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Anna

@"Fitnesscoachen": Vadå för långsamt? Johanna gick ner o.8 kg förra veckan?

2011-09-26 @ 20:54:18
Postat av: fitnesscoachen

Ja men överlag går det lite för långsamt. Många veckor har minskningen legat på 0,2-0,4 kg och det kommer inte räcka för att ta henne till den form jag har tänkt mig. Därför måste hon tappa närmare ett kilo i veckan nu, varje vecka.



Mvh

2011-09-26 @ 21:05:36
URL: http://fitnesscoachen.com
Postat av: Johanna

Anna: 0,8 kg/v är grymt... men man måste se till den stora bilden. Jag har en deadline och ett mål. Därför kan 0,8 vara för långsamt för mig.

2011-09-27 @ 09:49:00
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker du är på väg mot en grym form... dumt att hänga upp sig på kilon! Du kan bara bränna en viss mängd fett/dag eftersom enzymerna i lipolysen är begränsade. Om du ligger på större underskott kommer du bara bränna muskler. Varför slita aset av sig för att bränna muskler man kämpat hårt för att bygga?

2011-09-27 @ 20:52:27

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0