Morgoncardio, grönsaker och vilopuls...

Imorse var det crosstrainerns tur att tuktas lite... gick ju bra, även om man skulle kunna önska att de visade lite roligare tv-program där strax efter kl 7 på morgonen. Jag var i alla fall först in på gymmet idag. Stod och hängde på låset ett tag innan de äntligen öppnade. 

Idag har jag nog ätit äckligaste lunchen på dieten hittills... Wokgrönsaker (och kyckling). Jag tycker inte särskilt mycket om grönsaker och stora mängder wokat/stekt utan någon god sås blir därför rena rama plågan. Jag kunde inte få i mig allt. Det gick inte. Tack och lov ska jag få byta ut det mot nått mer ätligt framöver. =)

Nått jag roat mig med under lunchen är att mäta min vilopuls. Nu sitter jag ju i och för sig på kontoret så det är väl kanske int eoptimala förhållanden... men ändå... Känns lite trist att jag försämrat min puls de senaste åren... men det kanske är så när man blir gammal... 

Test 1: 53 slag/min
Test 2: 51 slag/min
Test 3: 53 slag/min

Kommentarer
Postat av: sabina

hur äter du idag? hur mkt har du gått ner?

2011-09-20 @ 19:00:41
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Kicks

Testa häll på en skvätt balsamvinäger sista mimuterna stekning med wokgrönsaker. Blir smarrigt!

2011-09-21 @ 20:56:41

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0