Sist igår, först idag...

Igår var jag som sagt och tränade kl 21, sista timmen innan stängning. Idag stod jag och hände på låset för att köra igen kl 7 imorse. Sist igår och först idag. Känns verkligen som att man är inbiten (halvgalen) gymmare vid såna tillfällen. att styrketräna så tidigt hör dock inte till mina favoriter. Kände idag att kroppen inte riktigt vaknat till än... Men men, nöden har ingen lag ibland. Gymmet stänger ganska tidigt idag och jag har aktiviteter inplanerade efter jobbet. Dagens cardio, 45 min promenad, får jag köra ikväll. Man får pyssla för att få det att gå ihop ibland, men det går oftast. Huvudsaken att allt blir av som det ska...

Gårdagens pass gick i alla fall väldigt bra. Axlar och mage. Gött mos! Jag tycker dessutom att jag såg ovanligt biffig/ofettig ut i spegeln vilket alltid känns kul. Fick grymt bra kontakt i axlarna. Fyra stycken axelövningar där jag körde nått extra set på lite lättare vikt på nån av övningarna. Grymt bra. Bäst var hantellyft åt sidan och militärpress bakom nacken. Jag brukar hoppa lite för att kunna pressa upp stången nån/några extra gånger i den övningen. Så himla effektivt. I magövningarna var det benlyft mot taket som var bäst. Fick faktiskt till ett riktigt bra magpass också. Jag var nöjd! =)

Dagens pass var jag ju som sagt inte helt med i kroppen, inte som vanligt... men jag tycker ändå att det gick bra. Baksida lår och bröst stod på schemat. Det var en övning som inte gick bra, raka marklyft... men fick bra kontakt i de andra baksida lår-övningarna så det var kanske hugget som stucket... I bröstträningen så höjde jag vikten i sneda bänken med 5 kg till hisnande 45 kg. Jag är verkligen betydligt svagare i snedbänk än vanlig bänkpress... och betydligt svagare i hantelpress än bänk. Jag är så ostadig... men får kontakt ändå och det blir bättre och bättre. Avslutade bröstträningen med pecdec, en säker övning för att få en ritkigt brännande känsla i bröstmusklerna. Ritkigt nice... =)


Kommentarer
Postat av: em

"sist ut först in" haha! sjukt hardcore!!

2011-09-09 @ 13:41:31
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0