Löpning blev till styrketräning...

Igår kväll började jag känna mig riktigt konstig i magen. En brännande irriterande känsla i magen. Inte alls kul... Tyvärr var samma känsla där imorse så det kändes inte lockande att bege sig ut på en löptur. Bilder som denna flashade fram i mitt huvud. Att regnet smattrade för fullt mot rutan gjorde ju inte det hela bättre... Det blev helt enkelt till att byta plats på passen. Morgonens cardiopass byter plats med kvällens styrkepass.

Sagt och gjort... bara att vänta ett tag och sen bege sig till gymmet istället. Sist när jag tränade så tidigt på morgonen (kl 7) så kände jag mig svagare än vanligt... idag kände jag mig helt okej. Fick grymt kontakt redan i första övningen. Var väl inga nya rekord som sattes, men ett bra pass på vägen till målet. Axlar är alltid roligt. Kunde inte låta bli att köra ett extra set på både sidolyften och pressövningen men när man tränar på morgonen så är dte ju lite tidspress för att komma till jobbet... Tur det, annars hade jag nog kunnat köra på tok för mycket och för länge. Hur som helst så kändes det riktigt bra. Jag tyckte dessutom att jag såg något hårdare ut idag. Jag är på väg nu och det känns himla gött! Mina träningsbyxor modell större som jag köpte i början av sommaren är nu för stora. Yes! Även magträningen gick bra idag. Jag blev väldigt trött av den. Jag vet inte om jag kanske fortfarande var trött i magen efter måndagens magpass, men det kändes som att jag inte orkade nånting idag... Jaja, passet är klart och nu är det bara att hoppas att magen ger med sig till i eftermiddag. Kameran hängde med också så jag slänger in lite bilder sen.

Motion: Styrketräning Axlar & Mage: 10 min crosstrainer, 4 sidolyft 10 kg, 3 x drag till hakan 20 kg, 4 x militärpress bakom nacken 29,5-29,5-22-22 kg, 3 x framåtlutade flyes i CC, 3 x fällkniven, 3 x benlyft mot taket, 3 x 1,5 min plankan

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Nej men fy vilken äcklig bild!

Men det är klart, kan man inte hålla sig så kan man inte..... ryser lite

Var det inte gunde svan som erkände att han åkte sista kilometerna i något lopp med nr 2 i kläderna? (Fast där SYNS det ju inte (lika tydligt). :-P

2011-09-15 @ 10:21:29
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja det där är lustigt med kosten... Men huvudsaken är att man inser att man gjort fel :) Lycka till med träningen och dieten! :)

2011-09-15 @ 11:34:49
URL: http://frida.shapemeup.se
Postat av: Johanna

Västgötskan: scary!

Frida: Kosten fungerar utmärkt! =)

2011-09-15 @ 11:48:52
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag undrar hur stor del av fitnessbruttorna som är hästtjejjer egentligen :)

2011-09-15 @ 13:05:20
URL: http://sandrabuder.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0