Morgonjogg...

Gud vad skönt det är att sitta och känna sig riktigt nöjd över ett cardiopass. Jag känner det oftast i bröstet ett tag efteråt. Idag är det torsdag och då är det 30 min morgonjogg på schemat. Men när joggat man egentligen och när springer man? Vart går gränsen för det? Eftersom jag inte är nån toksnabb löpare så ser jag det som att jag ska springa... Idag tycker jag faktiskt inte att jag var så saktig av mig för jag lyckades hålla ett tempo mellan 5:00-5:30 min/km för det mesta. Så himla bra ju!

Jag tycker att det är väldigt kul att springa med pulsklocka. Jag ställer in den så att jag ser puls och hastighet. Pulsen är väldigt kul att hålla koll på... Jaghar betydligt högre puls när jag springer än när jag crosstrainar/cyklar. Då ligger jag oftast kring 150 slag/min och det tar ett tag innan jag kommer upp dit. När jag springer kommer jag rätt fort upp i puls och ligger oftast mellan 160-170 slag/min. Jag gillar det där med att hålla koll på siffrorna... Hur snabbt springer jag nu? Hur jobbigt (puls) tycker jag att det är? Är pulsen samma som känslan? Bristen på siffror och riktmärken när man springer ute (och för att det sällan finns nånstans att springa där det endast är platt) har varit en av orsakerna till att jag inte gillat att springa ute. Man har ingen aning om hur snabbt eller sakta det går, om man maskar eller är grym, det är svårt att veta hur långt man har kommit och hur långt man har kvar... och sen det värsta av allt att man hela tiden ser sträckan... Men nu, med pulsklockan har det blivit roligare och nu tror jag faktiskt att jag tycker bättre om att springa utomhus än inne...

Kommentarer
Postat av: sabina

grym du e

2011-09-08 @ 11:03:37
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Jag pluggar till sjuksköterska :)

2011-09-08 @ 14:46:12
URL: http://sandrawest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0