Äntligen gymmet igen...


Gammal bild...
Idag var det äntligen dax att använda min gymväska som faktiskt har stått färdigpackad sen förra måndagen. Idag kände jag mig tillräckligt frisk för att träna. Jag försökte ändå köra något av en mjukstart med att skippa värsta pulshöjarövningen (utfallsgång) men jag körde på fullt ös på de övningar jag gjorde. Jag känner mig riktigt nöjd nu och det var skönt att komma igång.

Ben blev det... Jag längtar alltid efter benträning efter att jag har vilat. Då får man sig en riktig genomkörare och det är garanterat jobbigt. Eftersom jag skippade utfallsgången idag så la jag till en annan övning istället. Horisontell benpress, eller egentligen tycker jag den är mer som horisontell hacklift. Hur som helst tycker jag att den är sjukt jobbig och jag får en riktigt brännande känsla i framsida lår. Idag blev det lätta vikter, snabba repetitioner och en riktig pumpkänsla. Benträningen kändes väldigt bra. Jag trodde att jag skulle känna av att jag varit sjuk, men jag kände mig som vanligt så det var perfekt. En annan bra sak är att min rygg känns mycket bättre nu. Inte ont alls de senaste 2 dagarna... så nästa pass kanske jag ska testa mig på lite böjar igen. =) Lite bonusträning blev det också. Jag slängde in två axelövningar också bara för att komma igång lite mer. =) Mina ben skakade när jag köre de första hantellyften. Såååå himla härligt när benen bara börjar skaka helt okontrollerat. I love it!!!! Det känns så himla härligt! Vill alltid få skakande ben när jag tränat ben! =)

Dagens träning:
4 x 11-14 benpress
4 x liggande lårcurl
4 x stående vadpress
4 x 11 horisontell benpress
4 x benspark 60 kg
4 x sittande lårcurl 40 kg
3 x hantellyft åt sidan 8 kg
4 x 10 "fjärilen" 4 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0