Det säkra före det osäkra...

Jag brukar vara en sån som kör på. Som faktiskt oftast är av åsikten att det bara är att bita ihop, eller kanske allra helst härda ut. Härda ut har jag nog sagt ganska många gånger. Så just nu känner jag mig ganska mesig... Anledningen? För att jag faktiskt vilar idag också. Det blev ingen träning igår för jag kände mig helt enkelt inte bra. Var lite småkaxig när jag skrev senaste inlägget om att det blev träning söndag eller måndag... för jag masade mig upp och gick i några möbelaffärer i lördags och då kände jag att jag var ju verkligen inte frisk... Så tillbaka till viloläge heeeela helgen. Idag är jag snorig, hostar ibland, lite förkyld-röst och trött. Det känns som att det är på rätt väg ialla fall... Jag vill INTE att det ska bli lika långdraget som sist. INTE INTE INTE! Därför tar jag hellre det säkra(-re) före det osäkra nu och vilar en dag till. Annars brukar jag köra på ändå om jag känner mig lite krasslig (inför en sjuka, inte när jag håller på tillfriskna). Det brukar leda till två saker... Antingen blir jag ordentligt sjuk snabbt och då får jag det överstökat fort och slipper gå och vänta på att det ska ske, eller så brukar känslan av krasslighet försvinna och jag känner mig pigg och frisk. Idag är det dock vila som gäller!

Annars är jag på kurs måndag-torsdag med låååånga dagar, 11 h dagar plus middagar på kvällarna. Imorn väntar trerätters. Rätt skoj. Får se om jag hinner med någon träning på morgonen eller hur det blir. Det vore ju väldigt bra, men vet inte om jag har nått gym som ligger bra till från hemmet och kursstället till. Just nu är det lite osis att jag inte är medlem på Sats än för mitt förra gym låg lämpligt nog mitt emellan mig och kursstället.... men jag kanske kommer på nått bra. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0