Premiärträning på nya gymmet...

Idag har jag och John varit och premiärtränat på vårt nya gym, Life Health & Fitness. Eller det kommer bli där vi tränar sen när vi har flyttat, just nu tränar vi mest på olika gym. John tränar på Sats som vi gjorde innan och jag tränar mest på mitt jobbgym. Eftersom Life hade ett erbjudande under mars månad så passade vi på att teckna upp oss redan då även om vi inte flyttar in i förrän i maj. Idag blev det som sagt det första passet på Life. Det var ett riktigt bra gym. Väldigt fräscha och fina omklädningsrum, bra vikter, sköna maskiner och det mesta verkade finnas. En sak saknade jag dock och det var "färdiga" skivstänger. På alla gym jag tränat på har det alltid funnits flera färdigviktade skivstånger, med vikter från 9-35 kg. Här fanns inte det så man var tvungen att sätta på vikterna själv varje gång... Det kommer jag absolut att sakna. Annars kommer jag nog klara mig rätt bra.

Till träningen då. Idag blev det armar och mage. Magträningen i fredags blev ju så halvdan så jag kände att jag var tvungen att köra lite mer idag. Idag gick den rätt bra så det var tur. Tre övningar som jag blev riktigt slut av varje. Härligt! Armträningen gick helt okej. På Life har de hantlar i kilo-intervaller (på mit jobbgym har de endast i 2 kgs-intervaller) så jag kunde faktiskt öka vikten lite. Det kändes som en bra ny vikt! Bicepsträningen avslutade jag med 21:an. Det tycker jag är en bra övning för att pumpa ut det sista ur biceps. Jag kör väldigt sällan så många reps i en övning annars så för mig är det väldigt ovant. Man blir inte less lika snabbt heller som man kan bli annars när man kör månag repertitioner eftersom det är ändrigar lite titt som tätt. Det blev till och med en film på sista setet! Kors i taket! Inte den bästa filmen visserligen för det var svårt att hitta någon bra vinkel att filma från. Men ändå! När vi börjar träna ihop mer sen i maj så kommer det mer bilder/filmer från träningen. Triceps gick också helt okej. Det var ett okej pass helt enkelt. Inte jättebra men inte heller dåligt. Okej?

Dagens träning:
3 x hantelcurl 13 kg
3 x skivstångscurl stång+10 kg
3 x 21:an stång+4 kg
3 x pushdowns
3 x frenchpress stång+10 kg
3 x enarmspushdowns
4 x magmaskin
4 x benlyft
3 x situps

Löpning 5,6 km

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0