Som om latsen ska slitas loss...

Någon gång i höstas...
Gaaaah! Jag måste köpa nya träningsvantar! Jag blir så svettig om händerna och bara glider. Väldigt irritersamt. Jag bor dessutom precis ovanför MM Sports och har inte heller långt till gymgrossisten, men inte får jag arslet ur vagnen för det. Jag vill ju helst slippa köpa nya just nu eftersom mina befintliga inte är helt utslitna än. De har allt någon månad till kvar i dem. Jag hoppas allt att jag ska hitta min andra vante nånstans, men den verkar inte dyka upp...Istället har även mitt hänglås försvunnit lika mystiskt ur min gymväska... Var tvungen att köpa ett nytt idag. Surt, men nödvändigt så klart.

Passet gick i alla fall strålande! Att inte ha några handskar på mig påverkade mig bara i en övning så det gjorde inte så mycket. Jag hoppas att den tog där den skulle ändå även om jag inte kunde köra klart de sista repsen på de tre seten jag körde i rodden. Nu till det braiga! Jag testade en stång som jag inte brukar använda i latsdraget. Ni vet en sån där bred rak men som det är handtag i längst ute som är parallella. Det var ju superbra! Jag fick inte alls lika lätt kramp i händerna och kunde köra på riktigt bra. Fick grym kontakt och det kändes som att livet lekte! Den stången blir helt klart en favorit framöver. Mitt förra gym hade bara en sån med rörliga handtag och den gillade jag inte. Den här hade fasta och något vinklade. Mycket ergonomiskt och bra. Just latsövningarna var faktiskt dagens bästa. Jag är så glad att jag hittat till cablecrossen för latsdrag också. Jag får verkligen otroligt bra kontakt i den. Det känns ungefär som att latsen håller på slitas av. För nån som alltid haft svårt att hitta kontakten i ryggövningarna kan ni kanske tänka er attd et känns helt underbart! Roddövningarna gick bra de också. Bäst var roddmaskinen där jag jobbade mest med att hålla emot på vägen tillbaka. Tog där det skulle vill jag lova! Ett perfekt lunchpass! Sååå härligt! Sååå bra!

Dagens träning:
4 x latsdrag (breda, parallellt grepp) 50 kg
4 x latsdrag i CC
3 x rodd 50 kg
3 x hantelrodd 24 kg
3 x latsmaskin 55 kg
3 x roddmaskin 55 kg
4 x ländryggsmaskin

Promenad 55 min

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man ska löpa, vet du hur lång sträcka som är lagom? :) Brukar springa 2.5- 5km, vet inte om det är för lite? :D

2012-04-03 @ 22:54:56
Postat av: Johanna

Anonym: Jag brukar själv inte springa kortare än 5 km. Huvudsaken är ju att du själv känner att du rör dig ordentligt och att din kropp får jobba. Känner du dig nöjd så är det säkert bra. Sen kan du ju variera sträcka och intensitet för att få bättre resultat. Intervaller är väldigt effektivt och roligt att lägga in ibland.

2012-04-04 @ 06:47:17
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Johanna!



Tack för din underbara blogg. Jag tycker det är givande att du beskriver både det positiva och negativa med din träning. Många bloggare verkar alltid ha massvis med träningsmotivation och genomför alltid alla planerade pass till 100%. Min verklighet ser inte ut så... Jag tycker det är så skänt att få läsa i din blogg att jag inte är ensam om att ha en sån situation. Sen ska du verkligen ha en stor eloge för att du verkar låta lusten styra mycket i din träning, känner du ingen träningslust så kan du hoppa över ett pass. Det är sunt tänkt tycker jag. För egen del så är min träning en del tvångsstyrd och det är inte bra! Att träningen är tvångsstyrd kan ju variera i omfattning. Jag menar om alla pass är tvångsstyrda så är det ju verkligen fel medan om nåt enstaka pass blir utfört pga "tvång" så är det inte lika illa. Jag försöker ta del av ditt tänk och din filosofi kring träning. Jag känner själv att jag behöver släppa en del på tvånget och att man faktiskt kan hoppa över ett pass ibland, pga olust eller trötthet. Tack för ditt sunda tänkande som du förmedlar i din blogg. Sen har jag önksemål om att du visade med bild / film hur du gör latsdrag i cc. Jag tycker det har varit en del gnälliga kommentarer i din blogg och jag vill bara skriva att jag inte delar deras åsikt. Jag tycker om din blogg och att du verkligen beskriver verkligheten och inte bara hur allt är tipptopp. Kram Johanna och tack för din blogg. / Linda.

2012-04-04 @ 10:09:51
Postat av: Johanna

Linda: Tack så mycket för dina fina ord. Det gör mig jätteglad. Vad jobbigt att du känner tvång över din träning. Jag tycker faktiskt att du ska ta en period då du inte tränar alls, en vecka eller två. Att bryta helt enkelt. Jag brukar ha mer ett veckotänk än dag-för-dag tänk. Jag vet att jag ska träna igenom hela min kropp en vecka. Då gör det inget om jag inte tränar idag om jag verkligen inte känner för det. Jag gör det imorn istället. Men när man väl har valt att inte träna den dagen så kan man inte gå runt och älta det och tänka att man kanske borde ha gjort det istället. Ta ett beslut och håll fast vid det sen.

2012-04-04 @ 20:25:44
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0