Axlar, bröst och pt-skola...

Idag har jag inte vaknat på min starkaste sida. Alla vikter kändes väääldigt tunga... mycket tyngre än vanligt. Men det var bara att kriga på. Det blev bara lite färre repetitioner, men jag gillar få reps så för min del gör det inget. Jag fick rätt bra kontakt med både axlarna och bröstet, de muskelgrupper som jag tränade idag... Kanske lite extra bra kontakt i axlarna nu när jag tänker efter. Jag fick kasta om pressövningarna för smithmaskinen var upptagen när jag kom till gymmet. Det fick helt enkelt bli hantelpressen först... men annars så kör jag samma pass idag som jag har gjort hela sommaren. Nästa vecka blir det nog nått nytt, men jag tycker att det här passet tar väldigt bra. =)
 
Till nått annat... så har vi en PT-skola på mitt gym och jag förvånas alltid över hur de håller på. Det känns lite som att aerobicsen har flyttat ut ur gruppträningssalarna och blivit på individuell nivå istället. Inget fokus på grunder och teknik utan det ska hoppas, skuttas, tjoas och allt ska gå så fort som möjligt även när de tränar på varandra... Ja, det var dagens (och alla andra ggr jag sett dem härja i gymmet) iaktaggelse, nog om det.
 
Dagens träning:
4 x hantelpress 16 kg
4 x sidolyft med hantlar 9 kg
4 x stångpress i smith 30 kg
4 x sidolyft i CC
4 x omvända kryssdrag
4 x bänkpress 40 kg
4 x flyes i CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0