Bryter vilan med grymt benpass...

Idag blev det träning minsann! Äntligen! Planen i måndags var ju att köra ben men jag har ju inte mått bra, så därför blev det ben idag istället. Ingen mjukstart här inte. På med vikterna och bara att pressa på. Kanske fegade jag lite i böjarna eftersom jag var själv... jag vet inte. Trött blev jag i alla fall. Mina knäböj kändes säkra, djupa och fina. Kanske fuskade något med djupet på sista repetitionen på nått set, men i övrigt mycket bra. Jag är riktigt sugen på att testa 100 kg nu, bara för att se "om jag kan". Jag har ju faktiskt aldrig böjt över 90 kg och det är ju den vikten jag tränar på. Det känns dock som en väldigt bra träningsvikt just nu så för den delen finns det ingen anledning att gå tyngre... men jag tror att om jag har testat att köra lite tyngre också så kommer jag kunna pressa mig bättre även på träningsvikten. Så har jag upplevt det innan i alla fall i andra övningar. Det kanske sitter mentalt, men om jag vet att jag "kan" tyngre så känns det automatiskt lättare och jag kan ta i mer. =) Helt klart nått att testa på nästa benpass som jag har sällskap på!
 
Annars då? jo, jag blev sjukt flåsig på både knäböj, frontböj och utfallsgången. Frontböjen var riktigt jobbig idag... men mattast i musklerna kände jag mig nog av de rumänska marklyften. Mina baklår kändes som spagetti. Huvamig, men oj så bra! Lårcurl och benspark, inga nyheter där... kan de övningarna ens gå dåligt? Det känns ju som sånt som alltid går bra. Som bonus la jag till lite situps. Det kändes bra. Och hela passet kändes bra. Jag är helt klart nöjd och det var en riktigt bra start på träningen. Kick-start! =)
 
Dagens träning:
4 x 7 knäböj 90 kg
3 x 7 frontböj 60 kg
3 x 20 utfallssteg med hantlar á 15 kg
3 x 10 rumänska marklyft 60 kg
3 x sittande lårcurl 45 kg
4 x benspark 70 kg
4 x stående vadpress
4 x situps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0