Benpass med kollegan...

Träningen med kollegan fick bli idag istället... Jag åker bort över helgen och låtsas att jag fortfarande har semester... Först ville hon inte och vi bokade om tills på måndag... men när jag sa att då fick det bli nått annat än ben som vi tränade för jag skulle kör ben idag oavsett, ja då ändrade hon sig och ville köra... Bäst att ta det värsta först vad hennes tanke... ochvärsta blev det nog... Värsta hon gjort nånsin var kommentaren efteråt. Mission accomplished tänkte jag. =)
 
Vi körde samma pass som jag har kört nu på sista tiden. Några färre set på vissa övningar, men ändå riktigt hårt. Det passet är sjukt jobbigt och hon gjorde det riktigt bra. Alla böjar var till fail och det blev äve dropset i lårcurl, benspark och vadpress. Riktigt bra teknik hade hon också. Lite avis där är jag allt att det kommer så naturligt för vissa medan andra (som jag själv) får slita för det... ja, i alla fall för knäböjen. =) Den har verkligen varit problematisk för mig men nu äntligen har det släppt!
 
Till min träning då... Jag var lite orolig för hur det skulle gå eftersom jag gjorde illa ryggen i onsdags... Ryggen är ju en ganska viktig del även när man kör ben... Jag hade en liten reservplan in mind om det inte hade gått vägen... men som tur var så gick det riktigt bra. Knäböjen var inga problem. Där kände jag mig riktigt säker och hade bra känsla... Frontböjen däremot var svårare. Där blev jag vääääldigt trött i vänster sida av ländryggen, alltså den jag inte hade gjort illa... iom att jag har lite ont i höger så fick väl vänster ta hela jobbet istället... Så det blev bara tre set där, men tre bra set. Hela passet gick bra... riktigt bra... Känner mig väldigt trött i benen nu, särskilt rumpan. Jag är nöjd...
 
Dessutom testade vi även ett för mig nytt gym, Sportlife Domkyrkan. Det vr betydligt mindre än jag trodde. Inte alls stor gymdel och ganska trång, ganska gamla maskiner (rätt få också), och sunkiga omklädningsrum. Träningen gick dock bra och det är ju huvudsaken =)
 
Dagens träning:
4 x knäböj 80-90-90-90 kg
3 x frontböj 60 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 15 kg
3 x rumänska marklyft 60 kg
3 x liggande lårcurl
4 x benspark 77 kg
4 x stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0