Lunchträning i glatt sällskap...

Idag blev det lunchträning för min del... och även för 2 kollegor och min chef. Jag och ena kollegan hade sagt redan igår att vi eventuellt skulle lunchträna... OM vi orkade ta med oss träningskläderna... Den andra kollegan tyckte att hon hade lovat att hon skulle träna och därför känt sig tvungen eftersom hon hade sagt det (och ville bevisa sig lite eftersom hon inte brukar träna). Chefen hade tydligen också tänkt träna... Så fyra glada själar var ju på gymmet idag, bland alla andra antagligen också glada själar. Alla gjorde olika saker på sina olika nivåer och efter egna intressen och alla var nöjda efteråt. Superbra! Träning är ju för alla och det finns inte några gränser eller måsten.
 
Jag körde armar och mage och jag tycker faktiskt att det gick hyfsat bra. Fick väldigt bra kontakt i biceps nrär jag körde skivstångscurlen... Sen ville bicepsen gråta när jag pumpade ur med 21:an (7 st halva curls på nedre delen följt av 7 halva curls på övre delen, följt av 7 hela curls utan vila = 1 set) men det var bara att köra på. För triceps så mesade jag nog på lite med frenchpressen. 26 kg kändes för lätt, men jag försökte göra den tyngre istälet för att hämta en ny stång. Funkade bra det också. Mest glad är jag ändå över magträningen. Både situpsen och benlyften tog galet bra! Härligt värre. Jag har alltid svårt att få till riktigt bra magträning, men idag tog det där det skulle minsann! =)
 
Dagens träning:
4 x dips
4 x hantelcurl 14 kg
4 x skivstångscurl 26 kg
4 x 21:an 14 kg
4 x frenchpress 26 kg
4 x pushdowns
4 x situps med fastsatta ben
4 x benlyft
2 x magmaskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0