Ökning i knäböjen...

Idag ska det vara en underbart fin dag här i Göteborg... och även min sista semesterdag... så det måste ju utnyttjas maximalt. Bara till att kliva upp i tid. När gymmet öppnade så var jag där för att mosa mina ben. =) Även John var med... Tanken var att han endast skulle komma med för att passa mig när jag körde knä- och frontböj eftersom han var ute och partade igår... men han hoppade på passet istället och körde riktigt hårt. Skulle jag nog aldrig ha pallat efter en partykväll... haha...
 
Samma upplägg som sist. Träningsvärken släppte igår från förra passet. =) Det har verkligen gått framåt med knäböjen (och frontböjen också) för mig sen jag började köra det i juli. Idag kändes 80 kg ganska lätt och jag körde 12 reps på första setet utan att få några problem med att komma upp. Ja, då fanns det inget annat att göra än att lassa på med lite mer vikt. 90 kg har jag aldrig kört förut, men det gick ju galant. 8-7-7 reps blev det på de seten. Djupa och fina, kanske endast marginellt "grundare" än när jag körde på 80 kg, men det var ju första gången. Kändes riktigt bra och äve det rätt så säkert. Sååå härligt! Jag känner verkigen att jag fått in en bra teknik nu som gör att det inte är några problem med knäböjen längre. Så har jag aldrig känt förut! Frontböjen går även de bättre och bättre. Ökar med en repetition för varje pass. Minns första passet när jag la in frontböj för nån vecka sen... då kändes de där 60 kilona som hur tunga som helst. Nu känns de väldigt hanterbara. Som sagt, det går framåt. Jag är ingen stjärna på böjar än, men det tar sig verkligen och jag kämpar på allt jag kan och det är riktigt roligt. Ben har seglat upp och blivit det pass som jag tycker är roligast just nu. Passet gick grymt bra. Endast vid marklyften som jag kände mig trött och matt... annars var det bara att mosa på. Benen skakade på slutet, ett mycket gott tecken. =)
 
Dagens träning:
4 x knäböj 80-90-90-90 kg
4 x 8 frontböj 60 kg
3 x 10 bulgariska splitböj med kettlebells á16kg
4 x 10 rumänska marklyft 60 kg
4 x 7 sittande lårcurl 45 kg
4 x 7 benspark 70 kg
4 x 9 stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0