Råkade visst bli ett nytt PB idag...

Nånstans under dagen försvann mitt träningssug, men nånstans under vägen på bilresan till gymmet (ca en halvtimmes bilfärd) så kom den igen. Kanske var det min PWO som gjorde susen... Hur som helst så kände jag mig stark idag! Flera övningar kände jag mig stark i och det blev till och med ett PB i marklyft, helt oplanerat... =) Jag hade tänkt köra mina maklyft på 80 kg och nöta tekniken, men det kändes väldigt lätt och jag blev sugen på att haka på John när han fortsatte upp i vikterna. Jag skulle baaaara testa en gång... och vips så flöf stången upp fyra gånger när jag tidigare bara kört 1 rep på 100 kg. Sjukt nöjd. Sen fortsatte jag på den vikten två gånger till med 3 reps per set innan jag sänkte igen. Nöjd, nöjd, nöjd! Och dessutom med samma teknik som på 80 så jag gick inte back där heller. Hade lätt kunna fortsätta uppåt i vikterna, men jag ska ju ändå lära mig bana in rätt lyftväg och teknik nu så det kändes dumt att lyfta tyngre. Två set på 80 kg, tre set på 100 kg och sen ett på 80 igen. Sen var jag nöjd med marklyften. =)
 
John hade tagit med ett av gummibanden idag så jag körde chins och fick till det riktigt bra. Mycket strikt! Sist när jag testade kändes det inte som jag fick till det alls med gummibandet (hjälper till att ta bort vikt så att det blir lite lättare) men nu när jag fått till det blir det definitivt mer chins framöver. Annars så var nog favoriten idag skivstångsrodden. Jag la på 10 kg mer än sist uta natt det kändes tyngre alls. Som sagt, jag var stark idag. =) Fast egentligen är det mest korsryggen som brukar säga stopp för tyngre roddar, men den var också med på banan. =) Ett bra pass! Ett tungt pass! Jag är nöjd!
 
Dagens träning:
6 x marklyft 80-100 kg
4 x skivstångsrodd 60 kg
5 x chins med gummiband
4 x smala latsdrag 52 kg
4 x hantelrodd 30 kg

Kommentarer
Postat av: Emma s

Grymt! :)

Svar: Jaaaa! =)
Johanna

2012-08-09 @ 22:10:11
URL: http://fitmyself.blogg.se
Postat av: Ousa

Härligt! Bra gjort!

Svar: Tackar! =)
Johanna

2012-08-10 @ 05:58:54
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0