Samma tid, samma plats...

Samma tid, samma plats... Ja, för träningen idag då... Samma tid och samma plats som igår... och även idag med strålande resultat fastän det var helt andra övningar och muskelgrupper som tränades. Tur var väl det för träningsvärken sen igår är inte nådig. Ont, ont, ont! I like it! =)
 
Axlar och bröst var det som stod på schemat idag. Jag körde exakt samma pass som jag har gjort på sista tiden av den enkla anledningen att jag tycker att det fungerar väldigt bra! I början av september hoppar jag på nya upplägg så fram tills dess så kör jag på mina nuvarande så länge de känns bra. =) Idag var jag i alla fall märkbart svagare än förra veckan när jag körde samma pass. Det märktes tydligt i pressövningarna där mina krafter tog slut flera repetitioner tidigare än på förra passet. Gick det repetitiner i första set sist så blev det 7 idag... Gick det 7 repetitioner sist så blev det 4-5 idag. 5 repetitioner sist blev till 3 idag. Galet! Men känslan var grym så jag är nöjd ändå. Jag blev otroligt trött, särskilt i axlarna! Den riktiga mördarövningen där var helt klart hantelpressen. Den tog slut på alla krafter nått otroligt och jag var till och med tvungen att lätta på vikten i sista setet. Jag är väldigt nöjd med passet. Jg försökte pressa på så gott det gick även när krafterna tog slut. Nu är det bara till att äta och vila och hoppas att de små musklerna vill växa till sig. =)
 
Dagens träning:
4 x stångpress i smith 40 kg
4 x hantellyft åt sidan 9 kg
4 x hantelpress 15-15-15-13 kg
4 x sidolyft i CC
4 x omvända kryssdrag
4 x bänkpress 40 kg
4 x flyes i CC

Kommentarer
Postat av: Emma s

Härligt att vara igång igen! :D

2012-08-08 @ 15:12:39
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0