En himla massa knäböj...

Idag har jag tänkt typ hela dagen på knäböj... olika sorter, men ändå knäböj. Imorse var jag sjukt trött så jag var tvungen att gå ut från den utbildningen jag var på och hitta på nått sätt att pigga upp mig... Blev lite snabba airsquats så var jag genast piggare. =) Otroligt vad bra det gick att göra i högklackat! Men eftersom jag tänkt på knäböj hela dagen så passade det ju perfekt att köra lite knäböj också.
 
John var med idag så vi började med knäböjen. Tyvärr kändes de faktiskt så där för mig. Jag har ju känt mig så himla säker, stark och bra i knäböj hela hösten och gjort grymma ökningar... men nu går det bakåt istället. Känner inte alls att jag kommer ner särskilt bra och jag tycker snarare att jag blir svagare och svagare för varje pass. Men jag krigar på i alla fall. Jag kände ju att böjarna tog så lite nöjd får jag vara ändå. Det blev 4 set med 5 sega repetitioner i varje innan vi gick vidare till nästa... Och gissa vad?!?! Det blev mer böjar. Knäböj igen, fast nu med några sekunders stopp i bottenläget (aaaabsoluta bottenläget). Sjukt jobbigt att komma upp igen! och riktigt roligt! =) Jag gick vidare till utfallsgång medan John krigade på med ytterligare lite böjar, nämligen frontböjar. Blev lite marklyft också innan vi avslutade med maskinövningarna. Jag kände mig riktigt, riktigt trött i benen efter det. Sååå härligt! Precis som jag ville. Precis den känslan jag hade föreställt mig när jag tänkte på knäböj under dagen. Jag är nöjd... men jag måste bli bättre på de tunga böjen. Bara att kriga på. =)
 
Dagens träning:
4 x 5 knäböj 100 kg
3 x knäböj med 3 s stopp i botten 60 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 20 kg
3 x rumänska marklyft 60 kg
4 x benspark 80-80-70-70 kg
3 x sittande lårcurl
4 x stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0