Söndagsträningen...

Riktigt bra helgträning idag alltså! Bröst och triceps. Jag kände mig ganska stark faktiskt. Förra veckan försökte jag mig på att maxa i bänkpressen, men idag blev det "bara" vanlig träning. Bänkpressen kändes jättebra. Jag kunde sega upp sista repetitionen rätt bra, och sen fick jag till en extra med lite hjälp på traven. Inga nya PBn, men sjukt bra ändå. Väldigt bra känsla! Sen så var det dax för hantelpress. Där är jag ju väldigt ostadig och får lätt kramp i vänsterhanden... men nu på slutet har jag kört lättare vikter och då har det blivit bättre... Idag höjde jag 1 kg på hantlarna och det gick finfint. Kände mig ganska stabil och jag kunde pressa på rätt bra ändå, samt att jag kände att det "tog" i musklerna. Triceps gick också bra. Jag fick bra kontakt med både pressarna och pushdownsen. Annars så var jag särskilt särskilt stark i dipsen idag. De gick riktigt bra. Tungt, men bra.
 
På mitt gym finns det tyvärr ingen riktig dipsställning. Ett stort minus enligt mig. Det finns en sån chins+dips maskin där man kan få hjälp... men handtagen på den är så brett isär att det känns som att man ska bryta axlarna av sig om man försöker. Tydligen är den över 20 cm bredare än det bredaste på en normal dipsställning. Det funkar inte för mig... Inte verkar det som att gymmet tänker köpa in någon heller... Surt... men jag kör på i dipsmaskinen (bild i inlägget nedan)... får köra lite riktiga dips på mitt jobbgym istället, när jag pallrar mig dit nästa gång.
 
Dagens träning:
4 x bänkpress 64-64-60-60 kg
3 x hantelpress 18 kg
4 x hantelflyes 8 kg
3 x liggande tricepspress från pannan 28 kg
3 x pushdowns
4 x dips i maskin 110-110-100-100 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0