Vad hände?

Jag visste inte riktigt vad jag skulle träna idag... Skulle det bli axlar... eller kanske ben... eller kanske vila? Tillslut föll valet på ben... men jag kände mig inte riktigt mentalt laddad men var bara att rycka upp sig. =) PWO hjälper ju en del men det mesta sitter ändå i det mentala.
 
Började passet med knäböj som vanligt. Det kändes riktigt bra. Jag kände mig inte toppstark, men helt okej och kunde pressa på hyfsat bra. Jag känner mig rätt säker i knäböjen nu. Jag vet att jag kommer upp och det är väldigt skönt. =) Men nu till det "viktiga". Efter knäböjen skulle jag köra utfallsgång... så jag tog mina hantlar och började gå och det kändes direkt ont i vänster skinka. Ondare för varje steg så tillslut fick jag avbryta. Det kändes jättekonstigt och är en känsla som jag inte har känt innan. Testade på lite i benpressen också utan vikt. Det kändes bra, men jag tror jag tog tyngden på höger ben istället för så fort jag koncentrerade mig på att endast pressa med vänster ben så gjorde det väldigt ont. Det var bara att lägga ner de större övningarna och satsa på mindre. Körde lite exkra för både framsida lår och baksida... Snopet! Kändes inte som att jag hade tränat ordentligt även om det var rätt bra. Jag vet inte vad som hände riktigt, men jag hoppas det går över väldigt snart. Märkte ju aldrig av nått och jag gjorde övningarna med bra teknik så jag vet inte varifrån smärtan kom. Trist någ så gjorde det ont när jag gick från gymmet sen också. :S
 
Dagens träning:
4 x knäböj 100 kg
3 x rumänska marklyft 63 kg
6 x benspark 80 kg
3 x liggande lårcurl
4 x stående vadpress

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0