Biggest Loser-uppdatering

Viktminskning: -1,6 kg

Japp, nu har ju en vecka gått av Emmas Biggest Loser-utmaning. Jag kan inte direkt säga att jag har gått in i det helhjärtat. Eller ja, inte över huvudtaget faktiskt. Men det var inte tanken heller. Jag vill helt enkelt inte gå på diet just nu. Tanken med det hela är väl mer att jag ska skärpa mig och äta lite bättre, lite regelbundnare och framförallt lite mindre godis. Jag har verkligen känt mig omotiverad till att hålla en bra kosthållning nu när jag inte tränar och inte har gjort det på så länge heller. Bland annat för att jag inte är särskilt hungrig men framförallt för att jag inte är sugen på absolut någonting, någon gång. Jag har liksom inte velat ha mat och har verkligen inte velat ställa mig och laga mat när jag kommit hem efter jobbet. Inte köpa mat heller, ja ingenting. Skärpning behövs helt klart!

Som jag nämnt innan var ju invägningen i måndags och resten av de som är med vägde in sig i fredags. John, som också är med i utmaningen, är oftast bortrest i jobbet på slutet av veckan så vi har valt att väga in oss på lördagar istället. Eftersom jag varit sjuk i veckan och legar hemma i tre dagar så hade jag kanske inte allt för stora förhoppningar på mitt resultat. Jag har nämligen haft lite svårt att hålla fingrarna i styr när jag varit hemma. Så vida man inte är magsjuk tycker jag oftast att man mår lite bättre när man äter om man är sjuk. Tänkte ett tag att det inte ens var värt att väga in sig den här veckan... Snacka om att jag blev chockad när vågen visade -1,6 kg imorse... och det på ett träningspass och 3 dagar av att inte ens ha gått utanför dörren. Ja, man kan inte bli annat än förvånad! Jag gick dessutom ner mest procentuellt av alla som är med i utmaningen. Roligt och chockerande! =)

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Inte illa du!

2012-02-04 @ 21:49:14
URL: http://saratilling.se
Postat av: Emma s

Wohoho..! Good work!!! :D

2012-02-04 @ 23:37:15
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Mari

Hoppas visdomstanden fixar sig. !!!

2012-02-05 @ 09:00:51
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Cicci

Bra där! Kör enbiggest loser utamniong jag med under tiden programmet går!

2012-02-06 @ 21:34:20
URL: http://www.ciccisnotebook.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0