Från noll till hundra...


Från i höstas... Ska börja ta nya kort snart... =)
Okej, kanske inte riktigt från noll till hundra men från totalt inaktiv till betydligt mer aktiv. Jag hade ju tänkt mig en mjukstart i helgen med en promenad igår och ett lättare träningspass på gymmet idag, men eftersom det var så dåligt väder igår så blev det inget av den tilltänkta promenaden. Jag gjorde helt enkelt så att jag tog den imorse. Februaris andra promenad! Kände mig mycket piggare än innan jag har promenerat. Tempot var inte högt... Jag blev faktiskt omgådd av väldigt många personer. Vid såna tillfällen märker man hur många hurtbullar det faktiskt finns. Riktigt kul... men det var ändå snabbare tempo än förra helgen då jag var ute då vi bara strosade fram. Hur som helst var det riktigt skönt!

På eftermiddagen fick jag med mig min bakfulla pojkvän till gymmet. Rätt imponerande för jag skulle nog aldrig träna dagen efter en partykväll, särskilt inte om jag kände mig bakis. Men han var duktig, som alltid! Vi är på rätt samma nivå med träningen just nu. Ingen av oss har tränat på väldigt länge. Båda har varit sjuka och krassliga i en evighet... Perfekt för att gemensamt uppstartspass alltså!

Det blev en blandning av ben, rygg och axlar. Riktigt kul. Jag hade egentligen tänkt köra utfallsgång, men jag brukar bli så flåsig när jag kör den och det kändes inte riktigt lämpligt idag. Annars så gick det ganska bra. Styrkan var som bortblåst, men jag fick ganska bra kontakt i övningarna. Jag valde dock att inte köra de sista repetitionerna på varje set för att inte ta ut mig allt för mycket. Luuuuugn start var det. Vill inte behöva bli sjukare eller sjuk igen. Förhoppningsvis gör det att jag inte får sån sinnessjuk träningsvärk också så att det gör det lite lättare att träna redan imorn igen. Dock kände jag att jag har tappat riktigt mycket. Styrka och kondition är ju rätt självklart, men jag kände mig riktigt vinglig även i hantelpressen. Hantelpress för axlar har jag alltid varit stabil i. Det har bara varit att pressa på. Hantelpress för bröst är en annan grej, där har jag alltid varit väldigt ostadig så det kändes knepigt att få samma känsla när jag körde axlar. Men men, bara att köra på så kommer det nog tillbaka snart. Hur som helst var det riktigt kul att vara tillbaka till gymmet igen! =)

Dagens träning:
4 x 15 knäböj 40 kg
4 x latsdrag 42 kg
4 x hantelpress 15-15-13-13 kg
4 x liggande lårcurl 40 kg
4 x rodd 40 kg
4 x sidolyft med hantlar 7 kg
4 x benspark 40 kg

Promenad 60 min

Kommentarer
Postat av: Emma s

Härligt...!!! Back on track ;D

2012-02-19 @ 22:52:25
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket bra pass!

2012-02-20 @ 02:55:08
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0