Köra så det ryker...

Yes, idag blev det gym. Det var tvungen att bli gym eftersom jag släpat min tunga gymväska runt runt hela dagen. Går man inte coh tränat då så känns det så ovärt att ens ha tagit med gymväskan. Ok, nu var det inte den som var tung men det blev så klumpigt med allt annat som jag hade med mig. Jag släpade nämligen flera dagars matlådor och mellanmål till jobbet imorse så det var lite mer att bära än vanligt. Men träning det blev det! Dessutom så blev det tillsammans med min älskling. Underbart!

B E N ! Idag blev det ben! Jag gillar att träna ben. Det är jobbigt och man blir garanterat trött. Man får dessutom nästan alltid träningsvärk. Tränigsvärk kommer jag garanterat att få imorn, egentligen mest för att jag är så otränad just nu för passet var i ärlighetens namn det mesigaste taget. Medvetet lite mesigt eftersom jag köra en någonlunda mjukstart med träningen just nu och det här är första benpasset. Jag valde att mesa lite med vikterna och att inte köra tills jag blev helt slut i de flesta övningar. Jag är faktiskt ändå riktigt nöjd med hur det gick. Knäböj är jag inte särskilt stark i, men jag kunde gå ner djupt och fint på 70 kg så det får jag vara nöjd med nu när jag är ovan. Utfall i smithen har aldrig varit min styrka men idag kändes det bra. Kändes väldigt i rumpen, precis som det ska. Grymmaste övningen idag var bensparken. Alla andra övningar fegade jag lite med vikterna, men i bensparken så lassade jag på någolunda normalt och körde sen dropset på de sista två seten. Hujedamig vad det sved och benen blev riktigt sen gelé sen. Sååå härligt! Snart är jag helt på G igen och då ska jag köra så det ryker!

Dagens träning:
4 x 10 knäböj 40-60-70-60 kg
3 x 11 utfall i smithmaskin 30-40-50 kg
3 x finnen i latsdraget
3 x benspark 60 kg (2 sista seten dropset)
3 x liggande lårcurl 40 kg
3 x stående vadpress 97 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Good work! x)

2012-02-27 @ 22:50:25
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, den övningen du gör på bilden, ska man trycka sig upp med frambenet, med bakbenet eller båda när man varit nere och vänt? Mvh maria

2012-02-28 @ 08:21:22
Postat av: Anonym

Hej, den övningen du gör på bilden, ska man trycka sig upp med frambenet, med bakbenet eller båda när man varit nere och vänt? Mvh maria

2012-02-28 @ 08:22:09
Postat av: Anonym

Bra jobbat! Hittade hit av en slump och kommer tillbaka! Du är väldigt inspirerade! Keep up the good work!

Kram Elin

2012-02-28 @ 09:49:46
URL: http://mrspeachescandy.blogspot.com
Postat av: Anonym

Anonym: det är det främre benet som ska jobba. Det bakre är mest som stöd, men just i smithen kan jag tycka att det är lite svårt att inte använda bakre benet så mycket. Man kan även testa att köra utfallsgång för då är det nästan omöjligt att fuska med bakre benet i och med att du ska framåt. :)

2012-02-28 @ 22:00:22

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0