Sjukdomsbloggen...

Hej och välkomna till sjukdomsbloggen. Det var en gång en träningsblogg... men numera kretsar ju allt kring sjukdom och krasslighet. Så oerhört tröttsamt... Satt i bilen idag och pratade med sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen igen på måndag. Idag har jag nämligen hållt på hosta upp mina lungor. Var något bättre med hostan ett tag, men då var jag så himla trött i kroppen... Senaste dagarna har jag varit något piggare i kroppen, men hostan har varit värre... Tanden gör i alla fall inte särskilt ont längre... Det är i alla fall nått som är bra... 

Det här med vårdcentralen tycker jag mest bara är krångligt. Tydligen fick man bättre vård och chans till utredningar om man gick till sin ordinarie vårdcentral. Jag brukar alltid gå till jourcentralen eftersom min vanliga central numera bara har öppet 8-17. Vem kan gå till vårdcentralen då egentligen? Antingen jobbar man väl den tiden eller så är man hemma och är sjuk... Är man hemma och är sjuk så är man antagligen så sjuk att man inte kan gå till vårdcentralen ändå... Helt värdelösa öppettider med andra ord. Tydligen får man inte heller gå på den vårdcentral som ligger närmast utan man ska gå till den man är listad på, vilket gör att jag måste åka till andra sidan stan för att gå till vårdcentralen under arbetstid... Men jag har i alla fall nära hemifrån, men det är ju aldrig öppet när jag är hemma... Ja, kanske dax att byta vårdcentral helt enkelt... (känner mig allmänt pessimistisk... Att aldrig få bli frisk gör tydligen det med en)

Helgen ska i alla fall spenderas utanför Fjällbacka. Myspys på hög nivå. Film, läsa, bastu, titta på fin utsikt, promenera längst havet (om vi är krya nog) och ett besök på Sportshoppen.

Kommentarer
Postat av: E

hej johanna!

jag har läst några bloggar förr, där skrivarna satsat mot body fitness. Efter satstningen, har jag sett några stycken som trillat ner i sjukdom (långdragen förskylning osv) eller att man inte kan gå ner i vikt (de var en tjej vars blogg hette typ metrobloggen.se/fridafitness). Tror du att deffen har något med din situation nu att göra?

2012-02-11 @ 08:39:20
Postat av: Johanna

E: Jag tror att det är rätt vanligt att man blir sjuk efter en tävlingsdiet... MAn har stressar kroppen väldigt mycket under en längre tid och sen helt plötsligt släpper allting. Att man inte kan gå ner i vikt längre har jag svårt att tro... Många går ju på diet efter diet... men man behöver ju gå upp några kilo i vikt efter en tävlingsdiet och ska nog inte fortsätta dieta direkt efter heller. Kroppen behöver vänja sig vid ett normalt kostintag och normal träningsmängd för att svara bra på diet igen. Jag följer inte den tjejen du nämnde men tror jag att hon har haft hormonproblem som har gjort att hon har haft det krångligt med vikten (rätta mig gärna om jag har fel). Att jag är sjuk nu tror jag inte har med dieten att göra då jag inte blev sjuk förrän efter 1,5 månad efter avslutad diet... Dock kan man ju aldrig vara säker, men jag har svårt att tro det. =)

2012-02-11 @ 18:00:52
URL: http://inhape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0