Spagettiarmar...

Resultatet av gårdagens pass? Vääääldigt träningsvärk i både biceps och triceps. Mycket träningsvärk i vader. Normal träningsvärk i mage. Bra där! Lättaste vägen till träningsvärk verkar vara att vila riktigt länge.. Haha, nu ska jag bara se till att lyckas få lika grym träningsvärk sen när jag är helt igång också. =)

Idag blev det axlarnas tur att tränas. Anledningen till att jag valde just axlarna var dels att jag gillar att träna axlar, dels att träningsvärken i dem nästan hunnit försvinna och dels för att den är en ganska liten muskel så det är inte lika ansträngande som rygg och ben som var mina andra alternativ. Det är ju lugnt som gäller nu i början. Dock ställde träningsvärken i armarna till det ganska rejält för mig i pressövningarna. Jag blev/var ju helt slut och spagettig i armarna så jag hade inte mycket att pressa ifrån med där. Försökte mig på ett lättare set som fjärde på hantelpressen, men jag var totalt slut och orkade nog inte ens en rep då så jag avslutade övningen där och då. Annars så gick det faktiskt riktigt bra. Jag fick väldigt bra kontakt i sidolyften och övningarna för baksida axlar. Passet gick väldigt snabbt så jag slängde in en bonusövning, nämligen rodd som också kändes bra. På 40 min var allt avklarat! Det känns så roligt att ha kommit igång, även fastän det kommer att ta ett tag innan jag är fullt igång. Jag har verkligen tappat i både styrka och uthållighet, men konstigt vore ju annat. Förhoppningsvis gp det ganska snabbt att träna upp det igen. Som tur är kan man få till bra träning ändå även om man är lite klen. Det är ju trots allt känslan som är det viktiga och inte siffran på vikterna, även om det kan vara kul att lyfta tyngre och tyngre... Som en liten egen tävling mot sig själv. =) Bara att nöta på med andra ord! =)

Dagens träning:
3 x 6 hantelpress 15 kg
4 x 10 sidolyft med hantlar á 7 kg
4 x stånde skivstångspress bakom nacken 19,5 kg
4 x sidolyft med cable
4 x 10 omvända kryssdrag i CC
4 x framåtlutade hantellyft 5 kg
4 x rodd 40 kg

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket grymt pass!

2012-02-22 @ 01:49:10
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0