Comeback på gymmet...

Som jag skrev innan så var jag inte alls beredd på hur det kändes igår på gymmet. Ja, jag var beredd på att jag skulle se och känna mig både fet och klen och det gjorde jag också. Men det jag inte var beredd på var hur sjukt otränad jag kände mig och inte heller effekten av min "lätta" träning. Visst räknade jag inte med att det skulle kännas som innan uppehållet, men nu kändes det som om jag aldrig tränat i hela mitt liv.

I och med att jag vilat så länge och fortfarande är lite krasslig så var tanken att jag skulle köra ett lätt pass, så blev det också. Lite rygg, lite axlar och lite ben. Vikterna var fjäderlätta, och kändes även så. Ja, förutom i hantelpressen där de kändes som bly efter nått set. Även om det var helt okej att lyfta så kändes det inte som lätta vikter i kroppen. Det sved, svetten sprutade och jag kände mig totalt mörbultad direkt. Det allra värsta var knäböjen och utfallsgången, även om jag stannade innan jag var riktigt trött. Pulsen vägrade dessutom att gå ner ordentligt mellan utfallsseten, kanske för att jag inte är helt kry än men säkerligen för att jag är otränad också. Sen hamnade jag som i nån dimma också. Darrig, lock för öronen och lite simmig i huvudet, som i en bubbla. Ungefär som jag kände mig när jag tränade i slutet av dieten. Mina ben värker redan, eller fortfarande kanske man kan säga för de har inte slutat. Träningsvärksgaranti på det! Om jag inte hade fått jag inte träningsvärk så hade jag nästan trott att jag drömt att jag faktiskt har tränat för att inte ha fått träningsvärk hade varit en ömöjlighet. =) Det är i alla fall härligt att ha kört första passet och redan idag blir det nästa.

Dagens träning:
4 x Latsdrag 35 kg
4 x Rodd 35 kg
4 x Hantelpress 13-13-13-10 kg
4 x sidolyft med hantlar 6 kg
4 x knäböj 40 kg
3 x utfallsgång med hantlar á 10 kg
3 x rodd 35 kg
3 x benspark 35 kg
3 x liggande lårcurl 35 kg

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej hopp!

Trevlig blogg föresten.. men har vart klent med uppdat. nu på senaste ;) Hoppas du kommer igen snart!!



En lite fråga, Kanske dum men: vad bör man ligga på i benpress, som tjej, 65kg, normaltränad?? Ett humm?



Ha en bra dag!

2012-01-20 @ 10:31:48
URL: http://kajsamaja.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt! Hoppas du får en skön och vilosam helg!

2012-01-20 @ 15:40:29
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Johanna

Kajsa: Det här är en träningsblogg och jag har inte tränat på 7 veckor, därav dålig uppdatering. Det är svårt att säga vad man "ska" ligga på i benpress för alla är olika. Men förutsatt att du inte har skador eller nått annat samt är rätt van vid att träna så borde du väl kunna ligga på kring 200 kg, vilket är en gissning från min sida.

Johanna: Tack detsamma!

2012-01-20 @ 18:34:32
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

BRA jobbat Johanna!!! Nu är du tillbaks igen! :-)

2012-01-20 @ 20:33:20
URL: http://petrakardell.shapemeup.se
Postat av: Annelise Müller

Johanna; bra jobbat!

Detdär du kände... kanske handlade endel om kondis... kondisen rasar ju nedåt ganska fort men kan byggas upp fort:)

You are back in business, girl!:):):)

2012-01-21 @ 15:41:36
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0