Dax att återinföra matlådorna...

Det har blivit mycket uteluncher på sistone... Eller det har BARA blivit uteluncher på sistone kanske man kan säga. Smidigt, lätt, trevligt och gott... Det finns verkligen grymma lunchrestauranger där jag jobbar! De senaste tre dagarna har jag tagit samma sak till lunch varje dag. typ världens godaste Ceasarsallad som har mycket kyckling, mycket parmesanost, mycket bacon, mycket krutonger. Ja, det är mycket helt enkelt. En stor portion och grymt gott! Till det supersmarrigt bröd också!

Från och med nästa vecka har jag dock bestämt att jag ska ta med mig lunchlåda igen. Hur kul det än kan va att gå ut och äta lunch så gillar jag faktiskt mer att ha med mig matlåda. Då kan jag bestämma själv vad jag ska äta, jag vet vad jag får i mig både i fråga om näring, tillagning och hantering av maten. Det gillar jag! Jag tror nämligen att restaurangmat innehåller en hel del onyttigt och onödigt mycket av vissa saker. Sen har i alla fall jag svårt att begränsa mig. Får jag en bautaportion så äter jag en bautaportion. I matlådan har jag ju en portion som är anpassad efter mig. Det är ju perfekt! Och gott!

På senaste tiden har jag inte ätit mellanmål heller, men där ska jag bättre mig. Jag räknar ju med att min förkylning ska försvinna under helgen så att jag kan komma igång med träningen nästa vecka. Då kommer jag MÅSTA äta mellanmål för att orka träna, i alla fall på eftermiddagen. Nyckeln till god kosthållning tror jag är goda rutiner. Sååå... Jag har redan gjort ett litet kostschema som ändå ger rätt mycket utrymme för variation och spontanitet... mer som riktlinjer, men helt vad jag behöver just nu. =)

DET ÄR DAX ATT INFÖRA STRUKTUR OCH RUTINER I MITT LIV IGEN!

Snart en vanlig syn i mitt kök igen, dock lite större portioner. =)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Duktigt! Jag e värdelös på att göra lunchlådor. Missbruka självplock sallad ist.:/ dock bättre än att äta ute.. Då måste man ju äta upp de man få såklart! Bruka va rätt kämpigt med buffé...

2012-01-13 @ 22:55:14
Postat av: Emma s

Matlådor is tha shit! Har en kille som tar med alla veckans matlådor till jobbet på måndagen och parkerar dem i kylen, så kan han välja och vraka sen. Ibland äter han "buffé". Verkar bra, har dock inte vågat prova själv (finns risk att alla lådorna är slut på tisdagen).

2012-01-14 @ 10:14:31
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0