En dag utan socker...


Inte så mycket längre...
Mitt nya år startade inte igår. Det startade idag... Det är från idag jag ska skärpa mig med godis och och äta normalare portioner med mat. Gårdagen gick nämligen precis som planerat i ätandets tecken, precis som slutet av förra året... Brunch med Emma och sen lite godismys på kvällen. Underbart!

Jag har faktiskt varit lite orolig för hur det skulle kännas idag. I och med att jag varit helt extremt hungrig under hela slutet av november och december, oavsett hur mycket jag ätit (Nästan ju mer mat desto större hunger) och det bara varit på slutet jag verkligen känt att jag varit mätt/full i magen ibland (även om det krävts stora mängder) så kändes det ju som att jag skulle bli extremt hungrig idag... Men icke! Det har faktiskt gått bra. Frukost, lunch och middag. Inte särskilt hungrig, inte sötsugen. Dag 1 är avklarad! Det kan i och för sig ha hjälpt att jag har varit distraherad hela dagen också. Jag har nämligen börjat jobba igen idag. Inget mer latande med andra ord. Bra för rutinerna! Nu har jag klarat en hel dag utan att äta massa godis. Det känns som en evighet faktiskt... men det är bara att hålla i. =)

På tal om rutier så tog jag även en promenad när jag kom hem. Bra av mig!

Kommentarer
Postat av: F

Ska oxå försöka dra ner på godis och sötsaker detta år... får se hur det går!



Keep up the good work!

2012-01-03 @ 03:33:00
URL: http://fitforfofo.shapemeup.se
Postat av: Petra

Har oxå dragit åt svångremmen (eller vad det heter) ;)

Med start igår. Får se hur det går.

Vi får peppa varann ;)



Kram

2012-01-03 @ 18:01:35
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0