Söndagsträning och söndagspromenad...

Jag vill ha mera rygg! (bild från i våras)
Idag började jag dagen med en morgonpromenad. Det var inte igår kan jag säga. Andra promenaden på 2012. I december blev det två promenader och nu har det blivit två i januari. En till så har jag dubblat med 50 procent den här månaden jämfört med förra. Haha, mycket tjat om att inte träna eller röra på sig nu känner jag. ;) Så kan det va, men nu är jag ju på gång igen så nu blir det mer träning. 

På gymmet blev det i alla fall ryggträning, och sen slängde jag in två armövningar på slutet också. Har varit sugen på basövningar ganska länge nu. Eller i alla fall knäböj och marklyft. Tycker det har stått mycket om marklyft på bloggar på sistone så visst blir man sugen. Jag hade helt glömt hur jobbigt det var. Svag var jag men det kändes inte som att vikten spelade någon roll för det tog som bara den. Kände mig helt förstörd direkt coh det ynka 60 kg kändes som 100+. Jag anar en fruktansvärd träningsvärk i ländryggen imorn. Woohoo! Ryggträningen gick faktiskt väldigt bra. Två roddövningar som båda kändes super. Jag fick faktiskt bättre kontakt i hantelrodden än faktiskt någonsin tror jag. Det kändes kul för jag läste precis i Body att det var en grym massabyggare för ryggen. Perfekt att få bra kläm på den med andra ord. =) Sen blev det lätt och långsamt i hjälpmaskinen, men musklerna sved. Armträningen var inte mycket att hänga i julgranen. Jag kände mig rätt mör redan så jag försökte bara få lite blod i armmusklerna också. Hur som helst, jag är väldigt nöjd med dagens träningspass. =)

Dagens träning:
3 x Marklyft 60 kg
4 x Rodd 40 kg
3 x Hantelrodd 22 kg
3 x Ryggresningar
3 x Chins i hjälpmaskinen
3 x Pullups i hjälpmaskinen
3 x Skivstångscurl 17 kg
3 x Pushdowns 15 kg

Promenad 60 min

Kommentarer
Postat av: Mari

Grym rygg :)

2012-01-23 @ 19:23:11
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Suzan

Snyggt! Har också tre kronor tatuerat, fast på höften =)

2012-01-24 @ 10:15:55
URL: http://www.ettdussinpannor
Postat av: MMAfarsan

Kul att se att du kommer igång igen! Alltid roligt att läsa!

2012-01-24 @ 17:46:06
URL: http://mmafarsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0