Tre stycken gymkort...

Snart går jag från totalt stillasittande till brutalt mycket träning... Eller i alla fall brutalt mycket chans till träning. Jag kommer nämligen ha tre träningskort ett tag framöver. De är:
  • SATS - mitt vanliga gym där jag får träna på alla anläggningar i stan, men ändå håller jag mig uteslutande på "min" anläggning. Smidigt, lätt och nära.
  • Kristinedals Träningscenter - Kanske Göteborgs största gym? Där får jag träningskort genom jobbet som ligger precis bredvid. Kan bli att jag tar med gymbagen till jobbet då.
  • Sportlife - Jag vann ju 3 månaders guldkort när jag var bäst av tjejerna i hanteltävlingen under Fitnessfestivalen. Snart ska jag börja mina tre månader och får då träna på alla anläggningar i stan. Är sugen på att testa framförallt Almedal.

Det ska verkligen bli kul att träna på lite olika gym... Det jag värderar allra högt i ett gymmedlemskap är att ha gymmet nära, helst då nära där jag bor i och med att jag ofta tränar på helgen. Jag förstår att det kan vara smidigt att ha nära från jobbet, men jag utgår oftast hemifrån när jag ska till gymmet. Jag vill att det ska "ta emot" så lite som möjligt när jag ska träna. Om jag då ska behöva åka långt för träningen så känns det inte lika roligt. Det ska vara lätt och roligt! Sen så ska det ju finnas bra med vikter och maskiner, gott om utrymme, vara fräscht, mycket speglar (Jag älskar speglar när jag tränar!), bra stämning och långa öppettider som passar mig.


Kommentarer
Postat av: em

grymt!! jag varvar mellan 2 olika SATS och så ett annat gym! det är nice med variation =)

2012-01-15 @ 17:53:01
URL: http://emelie.teambodyscience.se/
Postat av: Sofia

Grymt! Almedal har ett grymt stort gym och jag såg igår att dom fått dit både TRX utrustning och boxningsrink. :) Dessutom har dom riktigt bra utbud på passen. :) Men hur ska du hinna med tre gym? Men det låter grymt, önskar jag kunde vara ledig ett par dagar i veckan och bara träna. :)

2012-01-17 @ 22:19:53
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0