En helt vanlig matdag...

Inte så mycket frukt längre...
Idag blir det ingen träning för min del. Jag har träningsvärk i större delen av kroppen: rygg(!), bröst, axlar, biceps, triceps och baksida lår. Jag och John hade eventuellt tänkt köra ett prova-på-pass på crossfit-gymmet som ligger här bredvid, men jag känner att jag behöver vara lite fräschare i kroppen för det. Nästa på schemat i gymmet är ben och det behöver jag vara lite mer utvilar i ryggen för. Så vila it is. Så då får jag helt enkelt skriva om nått annat... Hand i hand med träningen kommer ju mat och vila. En fantastisk bra trio. Vila gör jag i dag och om nätterna så därför får det här inlägget handla om dagens mat istället. Jag är på inget sätt en av de personerna som äter "perfekt" och tänker igenom varje tugga, och vid det här laget vet vi väl alla att jag är överdrivet förtjust i godis... ;) Det jag brukar se som viktigast en helt vanlig dag är att få i mig tillräckligt med protein, runt eller över 2 gr/kg kroppsvikt. Till det kommer en hel del kolhydrater, oftast rätt lite fet, väldigt lite grönsaker och nästintill ingen frukt. Jag har haft en period när jag försökt äta frukt som mellanmål (inte endast) men jag har insett att det inte är min grej. Jag tycker inte att det är särskilt gott och jag blir inte mätt. Hur som helst, här kommer dagens mat... på en heeeelt vanlig dag... =)
 
Frukost: ett stort lass keso, "hallongröt"
Mellanmål: Proteindrink
Lunch: Biff Greta med kokt potatis och grönsaker (utelunch)
Mellanmål: 1 burk kesella, 2 mackor
Middag: Kyckling, bulgur, sås, körsbärstomater
 
Hade det varit en träningsdag så hade jag lagt till en drink med protein och kolhydrater efter passet. Förut tog jag alltid en caseinpudding (långsamt protein) innan läggdax också, men den vanan har försvunnit lite på sistonde. Få se om det blir nått mer i kväll, beror nog mycket på hur mycket jag äter till middag strax. Annars är det här en ganska representativ matdag för min del. Jag äter visserligen inte lunch ute så ofta (men den här veckan kommer 4 av 5 att bli uteluncher), men tycker ändå att dagen har varit ganska representativ. Så här äter jag, and I like it! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0