Riktigtn lyckad axel- & bröstträning...

Igår var både jag och John riktigt laddade för träning. Jag känner mig i och för sig nästan alltid laddad för träning, men vissa dagar utmärker sig ju mer än andra ändå. Igår var en sån dag. Självklart gav det bra resutat på gymmet också. Bra tempo, bra vikter och bra övningar. Jag kände mig stark i militärpressen och jag måste säga att jag pressade riktigt bra. Mitt nya upplägg (sen förra axelpasset) är ju att köra militärpressen först och hantelpressen senare i passet. Jag blir betydligt svagare i hantelpressen när den ligger först, men det är ju inte så konstigt när jag haft två grymma övningar innan. Kändes grymt bra i hantelpressen också. Jag kände mig stark och när styrkan tog slut så hjälpte John mig till någon extra repetition. Så bra! Även båda sidolyftövningarna gick väldigt bra. För bröst var bänkpressen upptagen så jag körde i den sneda bänken. Lite mer vikt än sist (jag håller sakta, sakta på att stegra upp vikten) och det kändes riktigt bra. Trött i musklerna, prcis som önskat. Det blev ett riktigt bra pass och jag kände mig väldigt nöjd när jag gick hem från gymmet sen. =)
 
Dagens träning:
5 x militärpress i smith +14 kg
4 x sidolyft med hantlar á 8 kg
4 x hantelpress 14 kg
3 x omvända kryssdrag
3 x framåtlutade hantellyft 6 kg
4 x sned bänkpress
4 x hantelflyes
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0