Segstartad gymträning...

Idag var jag inte alls sugen på gymmet. Verkligen inte. Jag ville vara hemma och slappa istället. Vi har åkt från Fjällbacka tillbaka till Göteborg idag och bland annat spenderat ett tag med shopping på stan... så när jag väl kom hem så var träningssuget som bortblåst. John hade dock bokat upp sig på crossfit och vägrade att skippa den för min geniala idé att mysa istället.... så ensam blev jag kvar hemma... men tillslut pallrade jag mig iväg till (mitt) gym också körde ett pass ändå... Haha... så kan det gå. Nu jag hag alltså även klarat av axlar och bröst den här veckan. Tummen upp. Trots att jag kände mig lite sur och grinig när jg gick till gymmet så blev det ett helt okej pass. Inget som var ovanligt bra men det var absolut inget som gick dåligt alls.
 
Mitt axel - och bröstpass har på senase tiden bestått av rätt många axelövningar och två bröstövningar som avslutning. I vanliga fall skulle det aldrig falla mig in att köra bröst efter axlar för man orkar inte alls lika mycket i bröstövningarna då man är trött i axlarna eftersom de är assisterande muskler i bröstträningen. Nu kör jag dock väldigt lätt i bröstträningen för att komma igång och vänja mig och då gör det inte så mycket om jag har kört axlar innan. Vikterna är läta så jag få upp dem ändå. =) Hur som helst, jag fick bra kontakt i axlarna idag... pressövningarna gjorde mig galet trött. Pressar är mina favoritövningar för axlar. Det tar så bra! En kombination av pressar och sidolyft tycker jag är en riktigt vinnande kombination och det jag brukar köra, plus lite baksida också så klart. Så även idag... Ett bra pass och jag är glad att jag fick arslet ur vagnen och kom iväg tillslut. Ibland behöver man en liten push.
 
Dagens träning:
5 x hantelpress 17-15-15-15-15 kg
5 x sidolyft med hantlar 9-9-9-7-7 kg
4 x stångpress i smith +10 kg
4 x sidolyft i cable
5 x omvända kryssdrag
4 x bänkpress
4 x flyes i CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0