Startar veckan med ryggträning...

Idag hade jag inga planer på att maxa i marklyft igen. Jag måste helt enkelt ha en bättre teknik först... därför var det till att kämpa med det på min träningsvikt. Det kändes inte strålande idag. Jag var trött i ryggen sen alla böjar i förrgår så jag började inte på topp... men tydligen så såg det lite bättre ut. Kan jag förbättra mig lite varje gång så blir det bra tillslut. =)
 
Något som däremot kändes riktigt bra idag var skivstångsrodden. Jag tänkte riktigt på att klämm till i toppläget och det kändes super. Vikten kändes något lätt (jag hamnade på 10-12 rep/set) så nästa pass höjer jag nog lite. Idag la jag upp träningen så att latsdragen kom sist. De övningarna brukar jag näsan jämt ha först/i början av passet så detvar lite ovant. Där körde jag rätt lätta vikter och väldigt strikt. Det tog riktigt bra, särskilt de smala. Tyvärr så gjorde jag en liten miss vid det näst sista setet av de breda dragen då jag inte drog fast mig ordentligt med dragremmen i vänsterhanden och på en gång fick jag kramp i den handen då.... så de sista 2 seten gick sämre där. Himla osis... men men... Shit happens. Jag har inte fått kramp på rätt länge och det har funkat bra att dra fast mig med mina nya remmar så jag trodde inte att det skulle vara några problem... men jag får vara noggrann framöver. Får jag väl kramp så sabbar det resten av seten i den övningen eftersom jag inte kan köra tills jag blir trött. Som tur är så är det inte alls samma när jag kör med smalt grepp så där kunde jag fortsätta bra. Hur som helst, kramp eller ej, det blev ett riktigt bra pass!
 
Dagens träning:
4 x marklyft 80 kg
5 x skivstångsrodd 50 kg
3 x hantelrodd 28 kg
4 x latsdrag 50 kg
4 x latsdrag V-handtag 45 kg
3 x pullovers i CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0